Mitt 2013


  • Januari var en ganska så händelserik månad! Eddie var fortfarande helt ny då jag bara haft honom i ett par veckor, jag trillade av ett par gånger då jag inte alls var van vid hans "SURPRISE-nu-kastar-jag-mig-på-sidan" hopp! Spottis hade vintervila, jag började på min livs sista termin i skolan, Eddie testade mig jättemycket för att komma unden arbete på diverse olika sätt.. Vi gjorde vår första dressyrträning tillsammans, Spottis sattes igång och Madde hoppade henne lite på Jenny-träningarna, vi hade photoshoot ute i en snöig paddock, Eddie gjorde sin första hoppträning där vi knappt tog oss över något hinder överhuvudtaget.. Min studentmössa anlände och vi fick ganska mycket snö för att vara Skåne!

    se hela januari
  • Februari var även den ganska fylld med saker, Eddie var lite överambitiös i hoppningen de få gångerna han faktiskt bestämde sig för att hoppa och inte springa brevid, var nere på Flyinge och kollade på DUS Ungdomsdag, var inne i helsingborg och kikade på elit-tävlingarna och GHS-lotterihästarna och en massa fina ekipage! Var även i åstorp och kikade på tävlingar och lånade ut min kavaj till Grant, tror hon fäste sig lite vid den då hon skaffade en egen i samma färg senare ;) Vi gjorde om i sadelkammaren, Eddie slängde av mig så jag landade helt mongo på axeln och kunde inte rida på en vecka.

    se hela februari 
 
  • Mars, Eddie var fortfarande lite smått mongo i huvudet imellanåt, våren var påväg och bjöd på underbart väder, hade lite visningar på Spottis, Eddie aka. Karatekid var med på ytterligare en hoppträning, han blev även behandlad med kiropraktik av Katja då han var sne i bäcknet (troligtvis från när han gick omkull i hagen), snön kom åter igen tillbaka till skåneland och Spottis började byta tillbaka till sin sommarfärg = hon ser ut som en tiger/zebra/leopard med alla möjliga färger under fällningstiden.

    se hela mars
 
  • April var månaden när jag fick konstaterat att jag skulle få tandställning, Eddie började gå bättre och bättre i hoppningen, hade ännu en photoshoot med Josse bakom kameran, min allra bästa vän sedan 7 år tillbaka blev såld, världens finaste Spirit ♥ Eddie fyllde 5 år, var på GHS tillsammans med Gisela på min födelsedag och jag och Eddie startade vår första pay and jump

    se hela april
 
  • Maj började med att jag vände hela mitt liv uppochner genom att byta mobil från iPhone till Samsung, ett val jag idag inte ångrar överhuvudtaget! det enda jag saknar är alla smileysar... Eddie började acceptera att gå in i släpet och faktiskt stanna där, var ute på tävlingar med Matilda ett par gånger och coachade henne och S, Eddie började halta och efter klinikbesök visade det sig vara påbörjan till kotledsinflammation, bloggen fick en makeover och skolan började lida mot sitt slut.

    se hela maj
 
  • Juni var en fullproppad månad. Slutspurten på skolan och massor med fest! Jag träffade Phillip för första gången när jag och Josse var på pilotfest i Ljungbyhed, jag var på min första bal och jag tog studenten, åkte även iväg på studentresa till Ayia Napa, Cypern två dagar efter studenten med mina bästa tjej och killkompisar från klassen! Eddie sattes sakta men säkert igång och fick börja hoppa lite försiktigt.

    se hela juni
 
  • Juli började med att Eddie fick skutta runt en liten pay and jump på hemmaklubben på 70 cm, jag och Josse var en dag hos Alex på kvarnstena och firade hennes födelsedag och umgicks med Stina och Johanna, slängde upp både Alex och Johanna på Eddie en sväng och jag fick testa att rida och hoppa Flex, riktigt fräck häst dendär! Åkte och hoppade två klasser på pay and jump i Össjö också, 70 och 80 cm. Eddie började gå mycket bättre i hoppningen och vi kunde börja lägga upp hinderhöjden lite. Åkte till Spanien för att bo hos mina kusiner i 10 dagar, det bjöds på allt ifrån shopping till strandhäng till ridning på min kusins häst. Var även på sadelprovning och fick hem min nya Equipe sadel ♥

    se hela juli
 
  • Augusti inleddes med det bästa hopp-passet jag och Eddie någonsin har haft! Han klippte en bana felfritt på 100-115 höjd och allt kändes SÅ enkelt. Några dagar senare började han vara tjaffsig i munnen och efter ett besök av tandis upptäckte vi att han troligtvis ätit något konstigt i hagen och fått en allergisk reaktion (?) och fått köttsår och stora blåsor över hela tungan. Vi passade Josse's och deras hästar när de var på meeting i Tingsryd och då blev det massa ridning! Eddie började kännas oren igen vilket efter ännu ett klinikbesök visade sig vara kotsenbenssesamoidit, en blödning där ligamenten fäster i kotsenbenet vilket orsakats av en överböjning av kotan.. Boxvila och enbart skritt för hans del. Ida var även ute en sväng och tog helt magiskt fina kort ute på stubben!

    se hela augusti
 
  • September stod rätt stilla, Eddie var inne på stötvågs/shockwavebehandlingar på kliniken, bloggen stod ganska stilla och det var väldigt tråkig uppdatering, Eddie var med på sin första miljöträning för John Wilson och fick komma ut och röra på sig flera gånger om dagen men hade fortfarande boxvila. Fönsterna i Beeches och Eddies boxar blev äntligen färdiga och Eddie fick så smått börja komma igång och trava och jobba lite mer i slutet av månaden.

    se hela september
 
  • Oktober månad startade med att Eddie fick lov att börja galoppera igen, woho! Kom även igång och började dressyrträna lite smått. Jag bestämde mig helt spontant på en kväll att klippa av mig håret till endast axellångt och jag fick även tandställning... Kickade igång ett nytt projekt, Carthéa! en treåring som skulle bli ett inridningsprojekt. Hon var över förväntan duktig och tredje gången hon överhuvudtaget hade ryttare på ryggen så galopperade hon uta på longervolten som ingenting, haha! I slutet av månaden reds hon även utan problem lös i paddocken i alla gångarter. Denna månaden började jag även hoppa Astrid lite smått!

    se hela oktober
 
  • November hände det inte speciellt mycket, det mesta rullade på som vanligt förutom att Eddie drog på sig världens förkyldning och blev supertjock i båda bakbenen.. Lilla Théa gick bara från klarhet till klarhet och Astrid hoppade som bara den och vi började ta oss ut på lite pay and jumps. Var i Ullared och shoppade. När Eddie äntligen blivit kvitt sin förkyldning så ser han till att ordna fram något nytt serrni, bus i hagen ledde till att han fastnat i tråden och dragit upp ett läbbigt sår på bakbenet = ännu mera vila.. Oh, och jag och Astrid startade vår första tävling och fick två rosetter med oss hem!

    se hela november
 
  • December bestod av mycket hoppning, Astrid hoppade som bara den på både träning och tävling!
     Vi hade världens storm här nere i Skåne som blåste av en bit av taket på vårt stall (som tur är är där ett höloft imellan), vi fick årets första snö som försvann lika snabbt som den kom. Jag och Astrid startade vår andra tävling tillsammans och var felfria i 100cm och fick två rivningar i 110-debuten. Vi var inne ed Eddie på kliniken och han blev helt friskförklarad och fick äntligen lov att börja hoppa igen! Lyckan varade inte så länge dock för dagar senare stod min häst med 40 graders feber.. Som tur är så varade det endast i några dagar och vi kunde börja rida lite så smått igen. Théa gick lite till och från under december månad men ställdes sen av för vintervila och jag åkte upp till Norge för att fira nyår med min fina pojkvän och vara hos honom i en vecka!

    se hela december

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0