Triss i pics

3 st från lördagens tävling! En halvkass från en väldigt dimmig framridning och två printscreens från banan. Herregud vilken "klen" insats från oss båda två på årets första tävling... Egentligen skulle vi inte komma till start överhuvudtaget så det var väl iförsig en vinst i sig. Strök mig iallafall från LA:3an och red bara en LB:2, har man en häst med attitydproblem så har man... Har inte kunnat rida överhuvudtaget i veckan då han bara stått på bakbenen och tvärvägrar gå framåt, och en häst som honom går det inte att bara sparka på framåt och tro att det går bara man är tillräckligt bestämd.. Då blir det 1000 gånger värre! Det är "my way or the highway", man får liksom försöka överlista honom och få honom att tro att det är han som bestämmer, då går det som tåget! Dock var jag dum nog att envist visst det försöka traggla bokstavsridning i ridhuset under veckan för att få en bra feeling inför helgen, men istället satte jag bara käppar i hjulet för migsjälv och när jag satte mig upp i sadeln fredag morgon för att rida ett sista pass innan lördagens tävling insåg jag bara att "nej, detta funkar inte.." Inte ett endaste givande ridpass från veckan hade vi i bagaget och hästen tvärvägrade samarbeta innanför ridhusets 4 väggar, what to do? Svar: RID UT! Det var ett sista tappert försök att bryta mönstret och det verkade ju fungera! Någorlunda iallafall, jag vågade inte rida på som vanligt och pressa fram mer gång för då kände jag att han började krypa ihop och småtjura, men vi hade iallafall tillräckligt för att kunna lulla runt programmet utan några konflikter!
 
Nästa helg är det tävling i Perstorp, LB:2 och LA:3. Och i veckan ska vi ha KUL! Vi skiter i att sitta och nöta i detdär satans ridhuset i den mån det går, för jag tror det är det han har börjat tröttna på efter denna långa vintern.. Istället rider vi ut i skogen, i paddockarna och kanske lägger in något hopp-pass, allt för att försöka få lite variation och att få tillbaka den goa glada häst som han egentligen annars är! Det största minuset är vädret Skåne bjussar på just nu... Våda paddockar blir sjöblöta och när man har två ridhus på plats så är det svårt att stå emot frestelsen.. Jag menar, paddock som står halvt under vatten eller torrt ridhus?.. Aja, vi får väl ta på oss gummistövlar ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0