Påtaglig höst-depression?

Det är något den senaste tiden som inte riktigt stått rätt till med Eddie... Kan hästar också få höst-depressioner? Isåfall misstänker jag att han har fått en släng av det. Efter min lilla flygtur förra veckan har det bara gått utför.. Han är arg och tjurig vid ridning, känns väldigt låg och platt att rida, stannar och stegrar/vänder om det är någonstans han inte vill gå, provade tillochmed rida ut idag men inte ens det fick honom på bra humör utan han skulle bara stanna och stegra/vända, vilket inte alls är honom likt... Misstänker att triggern till förra veckans lilla utbrott var att han nu under en längre tid i väntan på nya dressyrsadeln, gått mest i hoppsadeln, som tyvärr har blivit något för trång nu när han musklat sig så mycket över ryggen... Och världens dramaqueen som han är så reagerar han ju på precis allt som han själv inte anser är 100% perfect.. Vilket både är bra och dåligt! Något som även styrker min teori är att sist vi hade problem med sadel som inte låg excellente så var det lite av samma beteendemönster, dock verkar han vara lite mer långsint this time..
 
Katja ska komma ut och kika så det inte är något som satt sig i kroppen + kolla nya sadeln, annars får jag väl helt enkelt ge honom lite tid nu och försöka locka fram min positiva och glada häst igen genom lättare ridning och massa bus och beröm! Ankarcrona som är återförsäljare av Equipe kommer ut på lördag och kikar på hoppsadeln och ser hur vi ska lösa det problemet och sen får vi hoppas att allt annat faller på plats också. Jag saknar min Eddie ♥
 

Kommentarer
Postat av: Nelly

Min häst är previs likadan just nu!

2015-11-06 @ 23:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0