New in!

Var häromdagen så förbannad på min jävla dressyrsadel att jag var påväg att beställa tid för sadelprovning inne på djursjukhuset och blåsa alla mina sparpengar på en ny dressyrsadel, som tur är tog jag mig i kragen och bestämde mig för att testa mig fram lite istället innan jag drar några förhastade slutsatser. Egentligen ligger den väl inte dåligt, och den låg ju superbra när vi provade ut den! grejen är att den troligtvis är för vid för den åker ner och trycker runt manken... När vi skickade iväg den för omvärmning/omstoppning så skulle den antagligen egentligen bara stoppats om, inte breddats. :(
 
Så igår var jag iväg och införskaffade mig en ny padd i hopp om att fylla ut det som fattas uppe vid skuldrorna, en Acavallo Front Riser! Förhoppningsvis leder det inte till att sadeln istället hamnar i bakvikt, isåfall blir jag ju så illa tvungen att kasta in handduken och helt enkelt skaffa mig en ny sadel. Ett till + med denna hoppas jag är att den troligtvis kommer förhindra att sadelskrället glider bakåt! Har ju under senaste perioden behövt sadla om minst en gång under varje ridpass... Tror att fårskinnspadden är lite bov i det hela också, så fort jag har den så glider sadeln bak, men jag kan ju inte vara utan padd heller för då klämmer sadeln... Gaaah

Jag är fullt medveten om att jag kommer behöva köpa en ny sadel inom inte allt för lång framtid ändå, men kan man dra ut på det tills han byggt sig någorlunda färdigt så är det ju det bästa! Annars riskrar jag ju ytteligare ett sadelbyte/ändringar.. Han är ju fortfarande under uppbyggnad och växer för fullt i muskelmassa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0