Don't set yourself on fire to keep others warm

Blogg.se har strejkat hela dagen och tvärvägrat låta mig öppna "skriv inlägg"-sidan, när man för en gångs skull har både tid och motivation till att sätta sig ner och skriva så lämnar skiten VO?! Hallå liksom, dålig planering... Anledningen till att jag har haft så mycket tid är för att jag hela eftermiddagen har legat platt fall i sängen, förkyldningen har de senaste dagarna överraskat som ett knytnävsslag i ansiktet och jag känner mig hängig, har ont i huvudet och bihålorna och sover dåligt om nätterna... The perks of att jobba på dagis, baciller överallt ;) Hästarna fick därmed tyvärr vila idag också... Kände redan när jag satt i bilen påväg från jobbet till stallet att det var en bad idea.. Fixade istället boxarna, plockade in och pussade lite på trollungarna, gav dem mellis och rullade sedan hem och dök ner i sängen där jag fortfarande befinner mig. Tror att det är en kombo av att jag varit igång så jäkla mycket sedan jag kom hem från Norge efter nyår, att börja jobba på en förskola efter julledigheten är ju som att kliva in i en endaste stor bacillbubbla och du är nästan garanterad att dra på dig någon slags sjukdom! Och om helgerna har jag ridit runt 6 hästar om dagen och i veckorna så är det då jobbet och mina två som ska fixas och trimmas. Full jävla rulle med andra ord, tror jag får tagga ner lite så inte förkyldningen blir värre...
 
Arbetsintervjun igår gick för övrigt bra och idag ringde jag och tackade ja till mitt nya jobb som jag börjar på i februari!! Jag flyttar dock inte så långt, endast lite längre upp i samma byggnad som jag jobbar i nu ;) Jobbet jag tackade ja till är på fritidsavdelningen där jag fram till sommaren kommer jobba som fritidspedagog och projektledare! Ska bli superkul och spännande, framförallt utmanande. Men jag är taggad och tror att det kommer gå jättebra :) Januari ut jobbar jag dock kvar på förskolan som vanligt.
 
Fina Beata, sista hästen ut igår hos Josse! 

Kommentarer
Postat av: Melina Jäderblom

Åh gud vilken häftig häst! :D

Svar: Ja hon är ball :D
Malou Kastman

2015-01-16 @ 12:14:23
URL: http://melinajaderblom.blogg.se
Postat av: olli och messi

Fint det ser ut och sjukt vad du är duktig om håller igång som du gör helt galet ju! Ska du till göteborg horse show i år?

Svar: Tack! Mh det är tufft, får hoppas det inte pågår allt för länge till för då kommer jag bli helt slutkörd :p Ja det ska jag! Jag har dock inte bestämt vilken dag än :)
Malou Kastman

2015-01-17 @ 18:43:41
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se
Postat av: olli och messi

Nä du får ju inte köra slut helt ju! Okej nä jag var egentligen medbjuden en heldag den 28e men kan inte åka nu för jag måste jobba, skit sur :( så jag tänkte om du visste nån som kanske skulle vilja köpa biljetten, har frågat runt över allt men sen tänkte jag att du kanske visste nån :)

Svar: Nejdå så långt får det inte gå ;) Aha! nej tyvärr.. hade det funnits två hade jag tatt dem hahah ;)
Malou Kastman

2015-01-18 @ 10:30:13
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se
Postat av: olli och messi

Haha förstår det :P det är inte lätt att bli av med 1 ynka biljett men värt att fråga runt ;)

Svar: Nej det förstår jag!
Malou Kastman

2015-01-19 @ 10:36:40
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0