2014, året som gått - april, maj, juni

April var en relativt händelserik månad, Théa testade på att hoppa för första gången i hennes liv och Eddie startade sin livs första (& änsålänge enda...) hopptävling och fick rosett för en felfri runda i 90cm! Var med på blåbärshoppning med Loppan, mest för skojs skull och som en förberedelse inför kommande utmaningar! Även för att testa på att hoppa flera hinder i följd vilket var första gången för henne. Vi skuttade obekymrat runt 50 & 60 cm ;) Jag och Lisa bröt vårt samarbete och jag slutade rida Astrid av diverse olika anledningar, tiden räckte tyvärr inte riktigt till.. Är dock djupt tacksam för vår tid tillsammans som var otroligt lärorik! En av de mest speciella hästar jag någonsin suttit på, stenhård i huvudet men en riktig krigare och fighter med världens modigaste lejonhjärta! På KG-träningarna blev hon kallad "Svarta faran", men den allra bästa beskrivningen av henne är nog "en eldsprutande drake med mer åsikter än en ultraradikal feminist" - som Annika mitt i prick beskrev henne ;) Skåne fick fnatt och bjöd på 20+ och strålande sol, jag låg ute och solade och brände mig....
I APRIL!! Hallåååååå
Jag lämnade tonåren bakom mig och fyllde 20 år.
 
Théa hoppar för första gången ↑  ↓ Eddie's tävlingsdebut
 
Maj månad startade med att Eddie kändes lite halvkass och efter koll på kliniken så visade det sig att vi återigen var tillbaka på noll... Han hade troligtvis sparkat sig själv i hagen eller liknande och fått en skada på gaffelbandet. Jag själv åkte i samma veva på halsfluss och aftös stomatit vilket ledde till att jag mådde fruktansvärt dåligt, inte kunde äta överhuvudtaget och gick ner 7 kg på 1,5 vecka. Théa började fatta hur kul det är med hoppning och skuttade glatt över vad du än ställde framför henne, vattenmattor, grindar, plank, you name it!
 

Var ute på en 6,5 h mysig kanottur med mitt hjärta!
 
Juni var en minst sagt händelserik månad! Théas schema var helt fullproppat med roligheter och Eddie, ja han skrittade... Hoppningen började sitta på riktigt och vi debuterade på tävlingsbanan x2 inom loppet av bara några dagar! Klubbmästerskap i både hoppning och dressyr startade vi, 90 cm & LC:2. Senare även pay and jump där vi nollade båda 90cm rundorna! Firade även midsommar med min favoritperson i hela världen ♥
 

Kommentarer
Postat av: Isabella

Kul att också får existera i dina texter ;) Känner hur philip krossar oss!

Svar: Sorry babe :*
Malou Kastman

2015-01-19 @ 14:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0