170115 - Lördag

Hej på er hörrni! Har precis gjort ett litet quickstop hemma för att proppa i mig lite mat innan jag far iväg till Josse för att rida lite hästar. Uppdateringen igår blev tyvärr utebliven efter att ha varit busy hela dagen och sen stannat en natt hos mormor och morfar i Ängelholm. Jag och Linnea bestämde oss för att sätta oss på en mysig restaurang och catcha up och äta god mat och där flöt snabbt ett par timmar iväg. Vi hade en supertrevlig kväll tillsammans och därefter knallade jag hem till m & m för att slippa sätta mig själv på bussen hem så sent på kvällen/natten!
 
Men igår var iallafall Katja ute och checkade Eddies skoning då han fortfarande måste skos på ett visst sätt, kollade sadlarna och gick loss round 2 på Théa! Så nu är alla hennes låsningar/spänningar borta och nu är det bara till att köra igång på riktigt! Eller mja, om hon kan se till att hålla reda på skorna vill säga... Igår kom hon in med en sko fram, en sko bak och 2 som var mystiskt försvunna......  Och hon propsade visst på att hon inte hade en bleeekaste aning om var de tagit vägen! Tur vi har hovis som granne, så hon kom och skodde om henne helt idag då det ändå var dags. Mupplopp, sluta springa av dig skorna din lilla fux-usling!!
Över till annat så har jag och Eddie idag premiärat utanför de fyra ridhusväggarna för första gången i år! Solen strålade, hästen var skitglad och vi flög fram i galopp över de långa slingrande grusvägarna, kan det bli bättre?!
 
Buslus ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0