Söndagsridningen

As you could see i förra inlägget så kom lususlingen in utan bakskor = ingen ridning för hennes del.. Högerfoten var inte sådär jättefin efter den brutala misshandlingen heller så jag vågade inte chansa på att ta ut henne trots att vi har ganska så soft underlag, vill inte riskera att hon fläker upp hoven ännu mer. Så, ännu en dags ofrivillig vila för Théa, tur att hovis kommer ut imorgon och slår på nya! Börjar snart lura på att köpa hem egna hovslagargrejer och be Petra lära mig slå på tappskor.. Tror vi är uppe i fem borttappade dojjor inom 3 veckor nu!

Eddie var fin igår, faktiskt. Mamma var dock inte så aktiv med kameran som jag önskat så vi gör ett nytt försök idag tror jag! Två bilder blev väl iallafall helt ok. Något som inte riktigt är lika ok är min sits... Jag sitter ju för sören med händerna i magen!! Åh jesus jag behöver ha tillbaka min dressyrsadel, men främst behöver jag ha Annikas hök-ögon på oss igen! Det var aaaaalldeles för längesen.. Så fort dressyrsadeln är tillbaka från sadelmakaren ska jag boka tid så hon får tjata lite på oss, det behöver vi!
 
På tal om sadeln så har det blivit lite strul.. Eller snarare ett komunikationsfel mellan sadelmakare 1 och sadelmakare 2, Mr.Omvärmare och Mrs.Omstoppare. S1 värmde om sadeln i tisdags (?) och skulle därefter direkt lämna sadeln till S2 som skulle stoppa om den, dock kom aldrig sadeln från 1 till 2 och nu är Mr.Omvärmare i Holland fick vi reda på av Mrs.Omstoppare som lät helt förvirrad när vi ringde och frågade när min sadel, som hon aldrig fått, var färdig... Så tisdag ska den nu enligt planen anlända till henne och därefter tar det förhoppningsvis inte allt för lång tid innan den åter hänger på sin rättmätiga plats i min sadelkammare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0