Bling-bling-bling-bling....

Kan det vara så att jag äntligen ska få använda mina blingtottar på dressyrbanan?! Jag vet att de tidigare varit helt förbjudna men när jag igår satt och bläddrade bland de nya ändringarna i TR så kom jag över detta ↓
 
Ändringen är markerad med fet stil:
 
7.2. Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Manens flätor och knoppar får dekoreras/utsmyckas, dock inte med rosetter, blommor eller liknande. Varningsrosett i svansen är inte att betrakta som dekoration utan är tillåtet.



Jag personligen tycker att ändringen är lite svårtolkad, knopparna får lov att dekoreras/utsmyckas, men ej med rosetter, blommor eller liknande, vad räknas som "eller liknande"?!?! Man får lov att dekorera/smycka ut, men med vad? Jag tog kontakt med en domare/överdomare från hemmaklubben och frågade om hon visste vad som gällde och fick svaret:
 
"Mycket bra fråga Malou! Jag tolkar den som att dina strass-tottar är helt ok på dressyrbanan fr o m. 2015.
Jag skall skicka frågan vidare och få ett svar från högre ort så vet både du och jag med säkerhet."
 
HUR ballt hade det inte varit om de är godkända att tävla dressyr med?! Eddie kommer vara sååååå snygg i dem!! Jag kan dock tycka att det är lite löjligt om de inte skulle vara det, det är ju inget som överhuvudtaget på något sätt är prestationshöjande, bara en snygg detalj. Jag lovar att meddela vad jag får för svar från de högre makterna då jag vet att det är flera som undrat!
 

Théa är också supersnygg i dem!!

Kommentarer
Postat av: undefined

Hahaha, vilken fantastiskt DÅLIG formulering! Flummigt delux, men kul att man får vara lite mer "utsmyckad" även i dressyren:D

2015-02-21 @ 20:10:45
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0