Söndagsångest.

Hallå hörrni! Söndagsångesten börjar smyga sig på där jag sitter i soffan och sneglar på mitt hjärta som ligger brevid och halvsover efter några timmar på jobb, imorgon lämnar jag Norge och åker tillbaka hem till Sverige... Det är ju alltid lite vemodigt, att lämna min ena älskling för att få vara med de två andra ;) Men sen samtidigt så vet jag att jag får träffa honom om 2 veckor igen då han kommer ner till ma birthday, och då har jag ju alla mina älsklingar samlade på samma ställe!
 
Till något helt irrelevant så måste jag bara kräka av mig lite.. Alltså jag blir TOKIG på typical LillaLisa (som kaptenen skulle sagt) som publicerar en halvtaskig bild från en lustig vinkel på sin hästs rygg med tillhörande text i diverse olika hästforum: "Sadel sökes! Vad tror ni kan passa denna rygg? H*n har hög manke, är ganska smal och takformad"
 
Men NEEEEEEEEEEEEJ, gå till en jävla sadelutprovare!!!!!
Inte ens denne kan avgöra tack vare en halvtaskig bild vad brunte kan ha för sadel och det är så mycket mer som spelar in än om sadeln bara ser ut att ligga bra. Hur lägger den sig i rätt läge? Hur ligger den när du spänner sadelgjorden? Trycker den någonstans när det kommer tyngd i den? Hur hamnar du som ryttare i sadeln? Ligger den stilla när hästen rör sig eller glappar den någonstans? Alltså ja, jag är inte utbildad inom ämnet men tycker det är väldigt intressant och frågar mycket när jag har min sadelprovare ute (vilket vi haft ganska ofta senaste tiden pga klabbet med dressyrsadeln..) och jag kan fortsätta rabbla en lång jävla lista på saker om varför du inte kan avgöra om en sadel passar en häst utifrån en bild. Inte fan skickar jag en bild på mina fötter till Nelly.com när jag ska beställa skor och frågar vilka som kan tänkas passa............ Åhhh

Kommentarer
Postat av: olli o messi

Hahaha ursäkta kan inte låta bli att fnittra lite, herregud ;) men seriöst så är det ju ganska illa om folk faktiskt försöker köpa sadel på detta sätt :(

Svar: Det ÄR ju det!! Ser flera stycken såna kommentarer på diverse hästforum på facebook... Ibland undrar man alltså
Malou Kastman

2015-04-05 @ 22:00:21
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se
Postat av: Amanda

Håller med dig till fullo! Jag blir knäpp på människor som gör på det viset och dessutom på personerna i kommentarsfälten som ska spela experter och ge råd och tips....

Svar: Åh men eller hur!!! De vet inte ett jävla dugg om sadeln kan tänkas ligga bra eller inte, de vill bara sälja......
Malou Kastman

2015-04-08 @ 21:51:50
URL: http://teamsw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0