Övning ger färdighet....

Men hallå tyckte ni inte att jag lyckades ganska så bra med förra tävlingens knoppar?!
Jag tyckte faktiskt att dem blev helt okej alltså! Gjorde färre och större, försökte även få dem lite sådär fluffiga, inte så strama och hårt flätade som man brukar ha i hoppningen. Sista knoppen blir ju såklart lite "hej-kom-och-hjälp-mig" i denna perioden med täckesskav på manen osv. men till sommaren blir det alldeles säker superfint! Han har ganska lätt man att knoppa faktiskt, den är varken för tjock eller tunn och är ganska jämn längs hela halsen vilket resulterar i symetriska knoppar! Hatar när det blir varvat stora och små pga att hästen har olika tjock man... Ni kan ju tro att jag svär när jag försöker tygla Théas ponnyfluff... ;)
 

Fluffiga dressyrknoppar ↑ ↓ Strama hoppknoppar

Såklart en som håller på att gå upp i mitten... Att de aldrig kan bli perfekta alltså

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0