because i'm happyyyyyyyyy

Jobbet de senaste dagarna har haft varaktighet: ett par timmar för länge än vad min hjärna klarar av... Det har gjorts loppor för hela slanten och det har klippts och vikits och färglagts och skrivits och redats ut och flätat flätor av alla dess möjliga former och modeller, på långt och kort, tjockt och tunnt och allt ifrån spikrakt till ultrakrylligt hår, inbakade, utbakade och fiskbenade, ja gud vet allt... Jag borde snart bli tilldelad hästskötarexamen för allt detta flätande! De ska ju bara rullas upp till knoppar också så har jag på ett par dagar tvinnat mer hår än en tävlingsgroom på meeting ;)
 
Jag har med andra ord varit helt slut i rutan och inte orkat så mycket som ens starta datorn, hästarna har iallafall varit asfina as usual! Eddie har tränat för Annika idag och han går bara från klarhet till klarhet varje gång! Ska bli SÅ kul att ta ut honom för domare om lite drygt 2,5 vecka :) Imorgon är det tandläkaren på fm som gäller, trådarna ska spännas både uppe och nere och tandsnubbarna ska fjäska vidare ang. operationen. "Make it quick för jag ska tröstshoppa!" säger jag då och hoppas innerligt att vi hinner åka till både HEP och Hööks innan jag börjar jobba kl 13! Eller tröstshoppa var väl lite att ta i egentligen, för stunden är tandställningen SÅ tröstlös men sen ni, då blir det fint! Nödvändighetsshoppa kanske är ett bättre uttryck! Stigläder och stigbyglar skall inhandlas till dressyrsadeln så jag slipper det eviga bytandet fram och tillbaka mellan sadlarna och jag ska även kika litegrann på ett par nya skor, mina sa upp sig totalt häromdagen genom att sulan ganska våldsamt bröt sig fri från resten av skon.... Suck
 
Théa var såååå glad och tacksam över nya tränset som kom på posten idag, verkligen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0