23/10 2014.

Med universums fyndigaste rubrik startar jag dagens trötta inlägg. Hej!
Har asat mig igenom ännu en jobbedag med fel dygnsrytm, jag är verkligen helt bakvänd! Är supertrött när klockan ringer på morgonen och klarvaken när jag bäddar ner mig på kvällen, it should be the opposite! Och det kvittar hur lite jag än sover på natten innan och hur trött jag än är på dagen så kan jag aldrig somna i tid på kvällen ändå. Så för att väga upp det lite så tog jag två timmar när jag kom hem från jobbet och tog stallet nu på kvällen.
 
Klippte färdigt Théa (hade bara benen kvar) och red ett pass på Mr. PMS som har värre humörsvängningar än en höggravid kvinna... Han är verkligen helt otrolig den hästen ibland! Jag kan bli så jäkla galen på honom, det riktigt kokar innanför pannbenet på mig alltså!! Jar har haft honom i snart 2 år och det har inte gått ett endaste ridpass i ridhusen utan att han tramsar vid bajstunnorna..... Vissa dagar mer och vissa dagar mindre, men ändock alltid något. Han ÄR inte rädd för dem, när man går fram till dem så dyker han ner med huvudet i tunnan eller slänger upp ett framben upp på uppsittningstunnan för att klia sig, men när man ska gå förbi dem, DÅ är de livsfarliga!!! Så han bara kör med mig, det är en grej han har hittat på för att komma undan arbete. "Men bli riktigt arg på honom och sätt han på plats" har jag fått höra. Be my guest och kom och gör det, du kan få 500 spänn om du hoppar upp och blir riktigt förbannad på honom och sätter skänklarna i sidan och pisken i röven, men du får räkna med att sekunder senare hänga i en bjälke i taket eller tugga grus så det skriker om det. Jag har provat ett antal gånger och det har lett till att jag inte kunnat rida på flera dagar för man slår sig så dant (bla. knäckt axeln på fel håll, blivit skickad in i sargen mm), Josse har också fått smaka på det när hon har skullat vara snäll och rida när inte jag kunnat pga smärtan, han skickade henne med huvudet först rakt ner i gruset. Det GÅR inte att bli riktigt förbannad på den hästen för det är att unleash hell, han blir så brutalt arg så jag vet knappt hur jag ska beskriva det.. Och han som är den snällaste som finns annars! Det är såna kontraster, alltid glad och snäll men när han väl blir arg, då är det på riktigt liksom. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till för att att lösa detta för vi har verkligen provat allt, men det är väl bara till att bita ihop och fortsätta traggla och hoppas att han förr eller senare ger upp... #detärsvårtatthaenängelstålamodnärmanvetattdetbaraärtrams
 
Men över till annat och för att göra detta onödigt långa inlägget ännu längre, Théa var super på träningen för Svante igår! Det var full fokus på vägarna mellan hinderna och han var verkligen PETNOGA! Det var bra att ha någon som verkligen tjatade på oss om det så man verkligen skärpte till sig till 100%, speciellt bra med Théa som gärna förböjer sig och skär av svängar av sig själv! Några lustiga språng fick vi stå ut med men överlag gick hon väldigt bra måste jag säga :) Efter träningen sa Svante att han tyckte att hon var supertrevlig och kommer att bli riktigt fin med tanke på hur hon går i dagsläget kontra med hur lite hon faktiskt är riden. Fick även order om att inte rida henne med unghästridning längre för hon är så mogen och har gått förbi det stadiet, utan jag ska rida henne som en äldre, rutinerad häst! Superkul verkligen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0