Q & A #1

Du rider ju massa olika hästar hela tiden, hur många rider du?
Jaaadu det är lite gott och blandat hahah! Jag har ju Eddie som är min egen, sen har jag Théa som jag har på utbildning och Astrid som jag tävlar och tränar. Det är väl de tre som är basic liksom. Sen när jag var på Kvarnstena så red jag Annikas dressyrhästar, och ibland rider jag Petras islandshästar och ibland andra kompisars hästar :)
 
Vad är ditt dröm yrke?
Snuskigt rik hemmafru tror jag är ett yrke som hade passat mig ;)
 
Är det samma sak som vad du planerar att jobba med eller har du mer realistiska tankar på din framtid? (Alla kan ju inte bli världskända filmstjärnor :p) 
HAHAH vadå inte realistiskt...... JA det är det jag planerar att jobba med!! (heheh..)
Nejmen, jag har verkligen INGEN ANING om vad jag vill jobba med i framtiden.

Vad har du gjort sedan du tog studenten förra året?
Jag har rest lite, slappat lite, ridit mycket, jobbat lite, jaaaa, jag har väl helt enkelt flowat med!
 
 
Och vad håller du på med just nu? Jobbar du? Eller studerar du?
Just nu jobbar jag! har ingen aning om vad eller om jag ens vill plugga vidare (trots att jag känner att jag nästan måste..)
 
Vad har du för planer inför året? Även om de säkerligen har ändrats nu när Eddie blev skadad. Jag tycker verkligen så synd om dig och Eddie. Olyckor händer när man minst väntar sig och det sker så snabbt...
Ja de fick ju ändras en del pga olyckan.. iallafall på Eddie's front.
Eddie - komma igång och bli ordentligt ridbar igen, jobba upp konditionen och musklerna och börja träna igen, gå lite pay and jumper och sen komma ut och tävla på riktigt! (vilket han egentligen skulle gjort 1 mars.. it suuucks)
Astrid - Fortsätta jobba oss uppåt, sätta fler säkra rundor i hoppningen, plocka lite placeringar och sen klättra i klasserna! På dressyrfronten ska vi fortsätta jobba vidare med att jag ska få med mig henne mellan hand och skänkel genom hela programmet och rätta till de felen vi gjort och inte få några stora dampanfall, gör om gör rätt!
Théa - Ska bli lite mer världsvan och framförallt utbildas vidare, det är det största målet. Kanske hon även kan få komma ut och hoppa lite pay and jumps i sommar :)
 
Vart i Skåne är det du bor?
Precis exakt här ↓
 
Hur mår Eddie nu? 
Han är konstaterat inte halt och är knäckt av kiropraktor x2, så han ska vara okej nu!

Vad är planen med Astrid? Ska hon säljas senare?
Planen med Astrid är väl att se hur långt hon kan gå! Jag tror att hon är till salu om rätt ryttare dyker upp, men som Lisa säger: "det är INTE lätt att hitta en ryttare som klickar med Astrid".
Jag kan med handen på hjärtat säga att hon är en av de svåraste hästar jag någonsin har ridit.
 
Vilket putsmedel/fett/balsam använder du?
Det är lite blandat :) Men till min Equipe sadel använder jag endast Equipe's egna produkter. Annars brukar jag använda produkter från tex. Trikem eller Effax :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Framgång på tävlingsbanan kommer bara genom hårt och konsekvent arbete så som du, Malou har arbetat med Astrid i dressyren. Det har betalat sig i två fantastiskt fina rundor i Dagstorp i lördags. Vi har tur som har en extremt tålmodig och passionerad dressyrtränare i Annika Forsen.
Detta har inte åstadkommits genom att vara lyxhustru utan målmedvetet arbete som kommer ge dig fortsatt framgång på tävlingsbanan o du fortsätter på den linjen.
Astrid kräver konsekvent arbete fler än 1-2 gånger i veckan av sin tävlingspilot. Samspelet och förtroendet är viktigt för en häst som Astrid

2014-03-18 @ 07:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0