bloopers

För er som har missat (eller var det jag som glömde berätta?) så var det LB:2 programmet vi red igår! Och oturligt nog fick vi rida fram ute i den halvkladdiga, djupharvade paddocken och gegga ner oss... Eftersom jag var första start för dagen hade jag självklart tillträde till lilla ridhuset, och vi startade där inne men fick ge oss ut lika kvickt som vi gick in.. Anledningen är ganska komisk, stora porten på kortsidan var öppen = solen lyste in i ridhuset, Astrid var prydd med mitt nya superglittriga swarovski-pannband, solen träffar pannbandet som speglar sig och skapar illutionen av att hela sargen är prydd med miljarder små diamanter, och uppenbarligen så gillade inte Astrid såna lyxigheter som glittriga diamantväggar..... Alltså hahah
 
Efter ritten lindade jag om Astrid så vi skulle kunna knäppa lite fina bilder till bloggen (och facebook och instagram och alla andra sociala medier..) för det hann vi inte göra innan klassens start. #livetsomblogghäst
Till hennes misstycke dock, hon var ju färdig och ville ut i hagen och käka hö och ta det lugnt, och då skulle vi envisas om att ställa upp oss snyggt med alla fyra benen i korrekt ställning och böjd nacke och öronen framåt och se allmänt ut som en fotomodell! Whaaaat sa Astrid, vilka jävla krav och såg mestadelen ut såhär istället ↓
 
Hahah jag dör på sista bilden! Det är en "Astrid specialare", man reser sig på bakbenen,
tar en jävla sats och hoppar sen rakt upp i luften... HAHAHAHAH!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, ser ju inte direkt kul ut men rätt häftiga bilder blir det ju ;) Hur gör du när hon är sådär?

Svar: Hahah njae lite tramsigt är det, men jag är van, min ponny var precis likadan ^^ och ja häftiga bilder blir det! Hmmm, jag håller i mig för glatta livet ;) HAHAH! Nejmen, hon är liksom inte att hon stirrar upp sig eller något, utan det är mest: "aae nu börjar detta bli långtråkigt, tror jag stegrar lite", och sen när hon går ner igen är hon kolugn :) så det är bara till att vänta ut henne liksom, för blir man arg på henne i det läget så blir hon bara dubbelt så arg som en själv och ja, det vill man inte ^^
Malou Kastman

2014-03-09 @ 19:01:04
Postat av: lisa

HAHAHAHHAHA, sista bilden! Du ser ut som hennes ryggsäck, oså står hon som att hon är påväg någonstans! KLOCKRENT!

Svar: HAHAHAH ELLER HUR!! Ser ut som hon lika bra bara hade kunnat börja gå framåt på bakbenen och bara typ: "fuck this shit, I'm out of here" xD
Malou Kastman

2014-03-09 @ 21:48:27
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Annika

Hua! Ska man skratta eller gråta?! Såg filmen från dressyrtävlingen, strax före midnatt, ngt övertrött. I vanliga fall ser jag mycket, MYCKET allvarligt och seriöst på detta med dressyr. Men jag kunde inte låta bli att börja fnissa. Se'n blev det bara värre - nu rinner skrattårarna!!! Vem sa' att dressyr är tråkigt? Som att se målarfärg torka? Nä, här är det show! Hoppet över solkatten t ex, hihihi! Astrid undrade förstås när det var dags att få hoppa, det var ju tävling? Skicka materialet till Spanska Ridskolan i Wien! Ni kan ju alla de högre skolorna, hur lätt som helst; levad, courbette osv, lipizanarna hade blivit gröna av avund!.
Visa däremot ALDRIG filmen, eller fotona, för din pappa. Han kan komma att drabbas av efterhängsna mardrömmar och - ve och fasa - stoppa all vidare sponsring...
Bäst av allt är ändå dina nerver av stål (eller var det diamant..?)! I samma ögonblick som Astrid landat från en "krumbukt" är du fullständigt lugn, totalt kallhamrad och fokuserad! Och då blir liksom Astrid det också.
Men för oss som känner Astrid gläds vi åt ett antal övergångar, inte minst galoppfattning, helt utan explosiva tendenser och vet att ni kämpat på bra med träningen som varit kort men hård. Jag vidhåller att det är en bravad att kunna visa upp fin och mjuk ridning på en glad och lösgjord häst, mellan "eskapaderna". Grattis igen och kom igen nu bästa Kastman; om du och Astrid ger det här med dressyr en rejäl chans kan ni bli hur bra som helst. Och då kan man nog skratta åt galna "före-" bilder och film även om man är nervklen, förälder, tränare, dressyrkärring eller utvilad ;)
PS Hur tar piloten det?

Svar: Hahah ja nu när man ser filmen i efterhand kan man inte låta bli att sitta och småskratta åt hennes små idéer! Ja hon tyckte att bristen på hinder var för stor så hon tog tag i det själv, stackars förvirrade Astrid! Man kan väl inte vara på tävling utan att hoppa heller?! Jag har oturen att pappa kikar in här med jämna mellanrum för att hålla sig lite uppdaterad på fronten som tar upp nästan all vaken tid från hans dotter och fru, men sen är han ju van vid min förra ponny som stod mer på två ben än fyra så just stegringsfronten har han nog vant sig vid efter lite drygt 7 år ;) De där nerverna har jag också lärt mig att kontrollera från ponnytiden, får väl tacka mitt gula lilla vilddjur för den egenskapen! Ja man ska vara glad för det lilla! Som förhoppningsvis bara blir fler och fler brighta moments ju längre tiden går :) Tack! Ja det är bara till att tuta och köra och se hur långt vi kommer :) Det kan man lugnt sagt göra! ;) Hmm, om du menar hela stegringsfronten eller damprycken i ren allmänhet? Han tycker jag är lite smått galen, men so do I om honom som ger sig upp och flyger dedär plåtfåglarna uppe i luften! Jag har ju åtminstone inte lika långt ner till marken.... ;)
Malou Kastman

2014-03-10 @ 00:47:45
Postat av: Annika

Glömde bort, i mitt skräckblandade, nervösa megafnissanfall; KOMPLIMANGER till den påpassliga fotografen!!! Blå himmel, lika blå kavaj, strålande vårsol, klockren bakgrund (med tanke på miljön), blanksvart häst, dramatik! Definitivt på tok för spännande för mig, men snyggt som tusan! Det ser lite ut som en "studie i hur man klamrar sig kvar på stegrande häst"... En varning är dock på plats - don't try this at home...!

Svar: Ja Josse är guld! Vi dealar alltid så när den ene behöver foton så står den andre bakom kameran :) Hahah ja, kanske ska börja ta betalt och åka runt och hålla lektioner ;) "detta tricket utförs av professionella stuntmän, DON'T TRY THIS AT HOME!" Astrid är proffs på att stegra och jag kan väl vid det här laget räknas som proffs i att sitta kvar i stegringar xD
Malou Kastman

2014-03-10 @ 01:06:26
Postat av: Evelina Blomqvist

Hahahaha underbara "dressyrbilder!" Shit vad snygg kavaj!

Svar: Eller hur, väldigt dressyriga ;) Tack så mycket!! men du kan ju tro att de gamla inbitna dressyrtanterna sneade vår outfit ;) hahah!
Malou Kastman

2014-03-10 @ 08:50:05
URL: http://epicevelina.blogg.se/
Postat av: olli o messi

haha klockren häst! Hon verkar så jäkla charmig! xD

Svar: Hahah ja hon är på sitt egna lilla vis den hästen ;)
Malou Kastman

2014-03-10 @ 20:01:36
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se
Postat av: Anonym

STÅUPPARE?!
Ett sista karriäralternativ för ekipaget Mallan (med sin sköna humor och Astrid, med sin förmåga att - ja just det, stå upp...).
Nu, Kastman ska jag sluta att spamma din blogg - men kul har jag haft, och fler med mig. :)))))

Svar: Mja ståuppare vet jag inte riktigt... Jag HATAR att vara i centrum och ha allas ögon på mig! Sålänge jag inte har en häst med mig, då är all scenskräck som bortblåst och jag njuter varje sekund ;) ja Astrid är en duktig ståuppare! he he he.... ;)
Malou Kastman

2014-03-10 @ 20:40:55
Postat av: Caroline Bågfeldt

Jag bara måste fråga, är Astrid din häst eller vems är det? Har kanske inte varit så jätteaktiv här sista tiden.. hehe :D

Svar: Ingen fara! ;) Nej Astrid ägs av en annan tjej men jag tävlar och tränar henne :) men nu på sista tiden har det blivit att jag har haft henne hemma också för att vi skulle ha riktig hårdträning och bli rejält sammansvetsade och det har gett resultat faktiskt så det har varit kul! :) Men nej hon är inte min, utan jag bara tränar och tävlar ;)
Malou Kastman

2014-03-16 @ 09:18:54
URL: http://carolinebagfeldt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0