Torsdagsproblem

Grillen doftar helt underbart och jag sitter ute på altanen med datorn i högsta hugg och har kvällssolen lysande i ansiktet, kl 21:47, i sverige, hur gött är inte det då?! Men det är väl svensk sommar i ett nötskal, hela denna dagen har varierat mellan strålande sol och värmebölja, runt lunch när jag var på jobb så bjöds det på ösregn och hagel, eftermiddagen höll sig regnfri men då istället med inslag av åska och nu på kvällskvisten är det hur fint som helst igen! Angående rubriken så är väl anledningen till den främst två faktorer:
 
#1 är att jag är så trött på smärtan som denna satans tandställningen orsakar... thank god att det bara gör såhär ont de första dagarna efter den satts in!
 
#2 är att allt som har med hästarna de närmsta dagarna suger! Vi har fått ett yttepyttelitet påbörjan till virus på ett par hästar i stallet så de är snoriga och hostiga, och eftersom det just nu pågår ridläger på anläggningen så har det blivit liv, resten av de deltagandes myndiga tycker det hela är situationen som upstått är lite smått tramsig men det är såklart några som har propsat och kommit med den smarta idén att vi inte får lov att vara där överhuvudtaget (mer än i stallet och hagarna då såklart).. Eddie är såklart (vem annars liksom?) en av de med lite symptom men hans blodprov var bra och Vet. sa att det inte är något allvarligare än att han är lite smått snorig och hostar då och då. Théa därimot? Hon är helt symptomfri och ska hållas igång som vanligt, men jag kan inte rida ut henne själv och jag har svårt att anpassa när de andra ska rida eftersom jag jobbar, och jag får ju då somsagt inte rida på anläggningen. Eller ja ska vi vara såna får jag inte ens gå med någon häst över gårdsplanen ens en gång utan de envisas om att vi måste ta bakvägar osv!! hur omständigt som helst... Vad ska jag göra liksom? jag har inte lust att ställa av henne en vecka nu när hon enligt planen ska ha vila om ca två veckor.. Ååååh vilket strul detta har blivit! Jag förstår ju såklart att de vill minska risken för smitta men vi hade ju trots allt iallafall kunnat få rida i den bortersta paddocken (som de inte ens använder, tror inte de använder den näst bortersta heller ens en gång hahah..) som ligger allra längst bort i änden av anläggningen, eller har jag fel? Det är ju trots allt bara en liten påbörjan till förkyldning, ingen allvarlig dödlig sjukdom...
 
Aja, vi får se vad som sker. En positiv sak med denna dagen är iallafall att jag äntligen har fått svar från verkstaden att min Samsung inte går att laga.. Positivt tänker ni då? svar ja, det betyder money från försäkringsbolaget och en ny mobil till mig :D Wiiie! Dessutom är imorgon sista jobbedagen innan helg, och det är inte fy och skam det heller. Vi hörs!
 
Snapshots från, typ, nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0