läget med Eddie

Känner att det börjar bli dags att spotta ut lite info om hur läget ligger till för Eddie at the moment! Vi var ju somsagt inne på kliniken för lite drygt en vecka sen och det var ändå ganska positiva nyheter vi fick tycker jag. Han har läkt jättefint själv (vi har inte sprutat eller bahandlat honom för denna skada, utan han har fått självläka) och Vet. fick gå och titta i hans journal för att verkligen försäkra sig om att hon ultraljudade rätt ben eftersom hon inte kunde hitta någonting där man tidigare sett en tydlig förändring! Och det var ju bara såååå skönt.
 
Men än är det lång väg kvar och nu under två månaders tid framöver ska jag succesivt börja öka upp ridningen! Har börjat lägga in korta korta travsträckor i passen varvat med dagar där vi fortfarande bara skrittar för att inte belasta så att skadan dyker upp igen, detta är ingenting jag kommer stressa fram utan han kommer få en riktigt lugn och långsam igångsättning just för att vi inte ska få problem på vägen, jag har ju ändå Théa att rida och satsa på under tiden så det är ju inte så att jag kommer få brutal ridabstinens. Så nu är han på g igång igen, sakta men säkert. Och inom loppet av två månader så är vi igång och både skrittar, travar och galopperar! Sen så får vi se vad som kommer härnäst :)
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Nu håller vi alla tummar och tår för att han ska få hålla sig frisk. Kan tänka mig att det är en lycklig häst du sitter på när han nu äntligen får börja trava så smått.

Svar: Ja verkligen! Han är mycket lycklig :)
Malou Kastman

2014-06-26 @ 18:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0