trött i bollen och öm i ryggen

Placerad i sängen efter en minst sagt blöt dag, regnet har öst ner oavbrutet precis hela dagen och jag har hål i mina ridskor.. bra kombo Kastman! Men det var bara till att välja, det eller crocs.. Vilken tur att mamma kom och räddade mig med mina gummistövlar så jag slipper gå omkring med blöta fötter hela dagen!
 
Idag har båda hästarna åter igen skött sig kanon! Eller ja, Eddie har skött sig kanon hela tiden och Théa har skött sig kanon efter lite skäll och några varv på linan.. Hon fick för sig att efter jag bara skrittat ca en minut gå helt bananas! Hon stegrade sig, kastade sig hejdlöst omkring, stack iväg i galopp, hoppade drygt en meter över bommarna som låg på marken i förbifarten och satsade mot väggen och vek sen av åt oförutsägbart håll.. Allt detta genomled jag utan stigbyglar, i dressyrsadel..... Hahah. Det hela slutade med att Théa dumpade av mig lite snyggt rakt in i sargen! Tur för henne att hon gick asbra därefter, annars hade hon kanske hamnat på grillen nu tidigare ikväll ;) Lilla busloppan!
 
Eddie är lite överambitiös när han skrittar över bommar... Haha! Fler bilder på båda kommer imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0