hästarna idag (so far)

Häst nummer 1 för dagen var Astrid som fick gå ett lugnt lösgörande pass i ridhuset efter gårdagens hoppträning! Astrid är hästen som flyttat till mig och hon ska stå här i ca 2 veckor för annars går hela första tävlingsperioden åt skogen då Lisa inte har någon som helst chans att hålla igång henne.. Hon är nojig att rida ut på och även om hon inte hade varit det så är det inte direkt något utridningsvänligt väder som Skåne bjuder på. Dessutom så är hela hennes grusväg in till gården (som för övrigt är ca 600-700m lång) helt igensnöad så hon kommer inte ut med transporten. It sucks! Så nu ska hon stå här så hon kan hållas igång så vi slipper ställa in alla aktiviteter framöver.
 
Och eftersom skåne hela dagen bjudit på snöstorm så har hästarna fått bli inne i stallet idag. Därför tog jag ut Eddie när jag var färdig med Astrid och red honom lite lätt i skritt och trav barbacka i ridhuset, mest så han fick röra på sig lite innan träningen ikväll! Han blir så himla stollig när han bara stått stilla hela dagen, så tänkte att det nog var bäst att han fick komma ut och spralla av sig lite! Dock var han till min förvåning väldigt lugn, så vi får väl se hur han är ikväll, hahah ;)
 
Astrid idag ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0