träningsvärk deluxe

Hej på er! Idag har jag varit i stallet från kl 11 i förmiddags till ungefär halv 10 på kvällen, med undantag för en snabbvisit hemma på ungefär 45 min där jag tryckte i mig en panpizza och låg sen platt fall i sängen resten av tiden för att försöka samla lite krafter, HERREGUD vad jag är trött i kroppen nu kan jag tala om! men ojojoj så fina hästarna har varit idag, så det har helt klart varit värt allt slit! lär ha brutal träningsvärk imorgon gissar jag dock på..
 
Har ridit 3 st träningspass för instruktör idag, varav 2 st var stentuffa dressyrpass I DRESSYRSADEL = jag fick använda muskler som jag vanligtvis inte använder då jag hamnar i en helt annan ställning, och med tanke på att jag kan på ett ungefär räkna de gånger jag ridit i dressyrsadel under min ryttarkarriär på två händer så var det ansträngande för min kropp. Dessutom var Annika stentuff, men det gillar jag! och resultat gav det! Jag är sååå nöjd med min ridning och hästarna gick SÅHÄÄÄÄÄÄR fint båda två! Det är även kul när man får massa beröm och får höra att man har bra självdiciplin och stark vilja att förändras och göra rätt, för varför tränar vi egentligen annars? Jag tar alltid till mig tips och kritik från tränare och använder det för att förbättra min ridning, för det är ju det jag vill, ständigt bli bättre. Fick även fina lovord om Eddie, hon sa att med mer träning och rutin så kommer han kunna vinna dressyrtävlingar! Och det är ju alltid roligt att höra om sin hopphäst ;)
 
Hoppträningen nu på kvällskvisten då? Astrid hoppade som vanligt helt strålande och jag hängde efter som en trasdocka mestadelen av tiden, haha! Tror det var en kombo av att både jag och Astrid var trötta i kroppen efter dressyren på förmiddagen vilket resulterade i att Astrid blev ganska springig mellan hinderna och jag orkade inte riktigt hålla ihop henne, så i helhet så var det väl ett svagt godkänt men vissa språng får helt klart MVG, HERREJÄVLAR vad denna hästen kan hoppa!
 
Nu ska jag hoppa i säng och ladda upp inför klubbhoppningen imorgon, Eddie ska gå två klasser och Astrid ska gå en, ev. två klasser (om vi inte får bra känsla i första), mest för att få mer rutin på att hoppa bana, så det kommer varken vara stort, maxat eller jobbigt för henne. Bara lekande lätt för att få in en bra känsla!
 
Min lilla dressyr-nisse! ska se till att filma lite nästa träning så ni får se, för fler gånger lär det helt klart bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0