kärleken till sin egen säng ♥

Hej på er! Bloggar straight från paradiset, min egen säng ♥ Sover hemma inatt då vi ska tillbaka till kliniken med Eddie kl 9 imorgon och röntga, hoppas att det är påväg åt rätt håll.. Var uppe och skrittade honom lite barbacka nu ikväll och han kändes och såg superfräsch ut när jag sprang med honom!
 
Idag har jag ridit Scandium, Totte och Amira! Scandium var ett riktigt sto idag.. Tror det stramade lite i musklerna eftersom hon jobbade på så jäkla fint igår! Men efter lite bockar, sparkar och protester så släppte hon till fint och blev himla trevlig att rida igen! Dagens stora guldstjärna går till Totte som inte försökte sig på ett endaste ADHD-ryck idag, wohoo! Han gick så jäkla bra, gud vad jag gillar den hästen! :) Vi bestämde oss även för att ta ut Amira som inte blivit riden på flera år, och det kan vi kalla sprudlande lycka! Tog henne ett par varv på linan innan och hon for runt och var alldeles skogstokig och bockade och hade sig, haha! Därefter red jag henne i kanske 20-30 min, konditionen var ju inte på topp om man säger så men shit vilket muskelminne, VILKEN HÄST! Wow vilken känsla att sitta på hennes rygg, hon kan ALLA skolorna och har tävlat riktigt höga klasser. Det är något speciellt att sitta på en häst som verkligen lyder minsta lilla vink, wow. Fick även testa på att rida i både piaff och passage ett par steg, det blev inte så länge då jag inte riktigt har någon koll på hur man gör, lyckades få in henne i momenten men inte riktigt hålla kvar henne, men det är väl en konst i sig. Det var iallafall väldigt häftigt att prova! Och hon var så jäkla glad och nöjd efteråt, det stora fuxsto-monstret som sätter skräck i alla andra hästarna i stallet var i en så himla lugn sinnesstämning och såg bara helnöjd ut! Det var riktigt härligt att se :)
 
Vill ni se en pytteliten filmsnutt på Amira finns det på facebook för er som är vänner med mig där, annars kan ni klicka in på min instagram och kolla på den där! sök på maloukastman så hittar ni mig :)
 
Scandium under dagens pass! Och jag sitter som en, ja jag vet inte vad.. Det är svårt att rida lätt i hennes gigantiska rörelser! ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0