Astrid för KG

Testade rida med det vanliga bettet på träningen igår, upplevde att jag fick lite jämnare rytm än när jag rider med hävstång då det blir mer av och på eftersom hon samtidigt är så himla känslig i munnen. Och hon drar iväg mellan hinderna oavsett hävstångsbett eller vanligt så då kan hon lika bra få gå med det vanliga!
Som ni ser blir det ändå lite orytmiskt imellanåt, vi får försöka rida in oss ordentligt på detta alternativet!
 
Som ni ser är det jag behöver jobba med främst landningarna när sprången börjar bli såhär stora, jag flyger ju som en trasdocka och har noll kroppskontroll precis i landningen! KG sa att det beror på att jag får min skänkel för långt bak i språnget vilket leder till att jag tappar balansen och inte kan möta upp vikten i mina fötter i landningen, så jag måste få fram min skänkel och skjuta bak mina höfter, helt enkelt! Eller? Ska försöka tänka på det på träningen ikväll, då ska Eddie hoppa för Ann!
 

Kommentarer
Postat av: olliochmessi

Du ser ut som en liten trasdocka ;) ser jätte fint ut och roligt :) att man åker fram i landningen är inte så konstigt när man inte är van 145 är ändå stor skillnad mot 120 eller tom 130! Ni båda vänjer er snart och går upp på ännu högre höjder ;) Skit roligt med film, grymt!

Svar: Kände det med ;) Tack! Ja kul var det :) Ja det är en jäkla skillnad, hahah! det kommer nog med lite träning :) blir ju inte riktigt samma effekt på småhinder så lite svårt att träna det där men får göra mitt bästa! Hahah mja det får vi se ;) Tack!
Malou Kastman

2014-02-12 @ 17:57:29
URL: http://otroligavandringen.blogspot.se/
Postat av: Evelina Blomqvist

Fett bra jobbat tycker jag - kan lova att jag också hade flugit runt som en meningslös liten vante om jag försökt hoppa sådär högt! ;)

Svar: Tack! hahah skönt att veta att det inte bara är jag då ;)
Malou Kastman

2014-02-12 @ 21:39:09
URL: http://epicevelina.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilken fin häst och vilken härlig inställning den ser ut att ha! Många riktigt fina språng, inte lätt att sitta perfekt då alltid ;)

Svar:
Malou Kastman

2014-02-13 @ 22:01:04
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0