Dan före dan före dopparedan

22 december har sniglat sig förbi och jag har precis haft en minor heartattack då en spindel size STOR dök upp på min arm right out of nowhere, jag satte hjärtat i halsgropen, skrek högt inombords och greppade närmsta plakett och gjorde spindelmos av den rackaren! Tröjan i tvätten, plaketten i disken och jag försöker förtränga att jag nyss blivit traumatiserad för livet... 
 
Hej på er! Dagarna har flugit förbi och jag har inte haft tid att sätta mig framför datorn sen jag kom hem från Norge. Alla dagar har gått i raketfart och det har varit SÅ mycket att göra hela tiden! Det har iallafall varit skönt att komma upp i sadeln igen och halvparten av hästarna sköter sig exemplariskt! Théa är Théa igen och inte längre någon eldsprutande drake med mer åsikter än en ultraradikal feminist, om än överskottsenergi för en hel armé så är hon SÅ mjuk och fin att rida igen!! Eddie är som Eddie är när han har fått vila ett tag, världens bekvämaste och lataste rumptroll som tycker att allt som involverar att jag sitter på hans rygg och ber honom att göra något är sjukt ONÖDIGT!! Igår var han ganska fin och framme men de andra dagarna har han varit världens surpuppa och knappt velat gå fram för skänkeln överhuvudtaget! Och det är inte så att jag ber om piaff eller galopp-piruetter med hög samlingsgrad utan så simpla saker som att växla tempo i trav eller runda sig runt skänklen kan få Mr.Grumpy att grimasera och göra kosparkar ;) Tur det bara är de första dagarna under igångsättning han visar denna sidan av sig själv! Och lucky me som får bita i det äpplet igen efter nyår.. ;)
 
Nej nu ska jag haffa mig något att äta, dra igång en film och sen sova! imorgon väntar ett besök hos kiropraktorn på morgonen och därefter lite ärenden i helsingborg, den sista julshoppingen, stallet och sen bara gå och småpilla och mysa hemma! Vi hörs hörrni :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0