Cozy-time!

As usual så är dagen innan tävlingshelg på anläggningen fullspäckad och består av massor att göra pga att mamma är en av de köksansvarige. Inhandling av mat och diverse andra nödvändigheter som tog slut under förra helgens tävlingar var första prio och ut rullade vi med en proppfull kingsize kundvagn! Lastade in allting i nya bilen som vi även var och hämtade idag, den förra sa upp sig häromveckan, hela motorn var kaputt... Så det fick bli en ny, same same but different! Likadan bil, dock nyare och i en annan färg.. Jag som var förälskad i vår svarta är lite smådepp då denna nya är grå metallic.. Svart är ju ändå alltid svart, men denna matchar iallafall snyggt med transporten så det är ju ett plus iallafall ;) Därefter har vi stått och hackat grönsaker, blandat våffelsmet, stekt ägg, förberett toast osv osv..
 
Svart ♥
 
Vi var även en sväng inom Hööks och fick äntligen inhandlat nya ridskor till mig, right about time! De gamla var alltså, ja, låt oss säga totalt värdelösa.. Hela sulan har lossnat från skon i framkanten.. Det fick bli ett par rejäla fårskinnsfodrade saker så nu ska jag förhoppningsvis slippa frysa!! Fick även med mig ett par långa chaps, tror det blir superskönt nu till vintern! Det dröjer nog dock innan jag får testa dem ordentligt, Eddie blev vaccinerad idag och måste ju därför ta det lugnt, Katja kommer på måndag och behandlar båda = ytterligare 3 dagar utan ridning och sen åker jag till Norge på onsdag.. Så det blir en ganska lugn period för dem nu ungefär från lucia till efter nyår då jag både har 2 Norgeresor inplanerade och sen är det ju mitt i allt julstök, så de får också ha lite julledigt utan några direkt krävande pass! Bara lättare ridning för att hålla igång :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0