en röd torsdag

Dagen har bestått av jobb, en roadtrip på jakt efter ett nytt täcke till herr långben som ska duga som ombyte när vårt kära sverige bjuder på äkta höstväder, stallfix och extrem blodförlust á la Kastmanskt näsblod...
 
Efter någon mil hittade vi en värdig kandidat som fick följa med hem, givetvis från Horseware! En vacker dag ska min hästtäckesgarderob bestå av enbart Horseware-täcken (i dagsläget är det ungefär 50%.. ;)), har aldrig tidigare stött på täcken med bättre passform! Det blev iallafall ett Amigo Bravo 12 LITE med 100g fyllning från deras nya höstkollektion för de lite ruggigare blåsiga dagarna som den svenska hösten har en tendens att bjuda på. Under tiden därimellan har det i drygt en timme oavbrutet forsat ut blod ur min näsa, det är den tiden på året nu... Jag har ultrakänslig näsa under främst höst och vinterperioden och kan få näsblod rakt ut ifrån ingenstans, och det är inte bara lite droppar utan vi snackar helt sjuka mängder! Med alla de blodpapprena vi hade i bilen skulle man lätt kunna tro att vi styckmördat någon, i den klassen snackar vi alltså... Blev så yr och matt efter detta spektakel att jag hoppade över ridningen helt idag, det kändes säkrast så...
 
Aja under ett litet uppehåll här hemma har jag hunnit smörja av min Equipe-sadel så som jag lovat att börja göra mer regelbundet, och har även grund-rengjort Ordon och oljat in den, så nu är även den superfin och redo att börja ridas ordentligt i! Eller ja nästan, Théas nya sadelgjord måste införskaffas så sadeln inte kasar på henne och även nya stigläder och stigbyglar så jag slipper byta mellan sadlarna. Dessutom är hopplädrena alldeles för korta och ska jag ha dem på dressyrsadeln får jag ha dem i näst yttersta hålet!
 
Nu sitter jag här återigen med blodstillande vadd i näsan efter ännu ett utbrott, hoppas få sova in peace inatt utan att vakna upp och ha blodat ner mina nytvättade lakan... Eller inte vakna upp alls pga blodförlust? hmm hahah.... this sucks
 
Detta täcket köpte vi! Endast det bästa duger åt den bästa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0