"Rider du inte Astrid längre?"

Svaret på frågan i rubriken som nyligen dykt upp i kommentarsfältet är, nej, jag rider inte Astrid längre, tyvärr.
Vi hamnade i ett sopigt läge där ägaren tyckte att jag behövde rida henne varje dag, och jag förstår varför för just då var vi lite inne i en downperiod i ridningen, men tyvärr så hade jag inte tiden att åka iväg och rida henne varje dag på kluvna tider då jag själv hade två egna hästar i träning hemma + ett vanligt jobb och ett social life vid sidan av. Det hade varit så stor skillnad om jag haft henne hemma då jag haft allt samlat och sluppit restider och problem med skjuts hit och dit, men tyvärr så var hela stora stallet fullproppat vid det tillfället.. Jag tryckte på litegrann och menade på att om någon annan kunde rida henne de dagarna jag inte hann, så rider jag henne så ofta som jag får tid och tillfälle! men hon menade på att hon är så speciell och är en enmannahäst, och tyckte inte att det jag kunde erbjuda räckte för att vi skulle kunna prestera på tävling och då lades allting helt enkelt ner.
 
Supertråkigt då jag verkligen hade roligt med Astrid och vi har lärt oss supermycket tillsammans under tiden vi tränade och tävlade, hon var verkligen en speciell liten häst. Hade möjligheten funnits hade jag såklart tagit in henne vid det tillfället och fortsatt trimma vidare, det hade varit roligt att se hur långt hon hade kunnat gå för den hästen hade inte mycket begränsningar! Tyvärr fanns det inte plats i stallet just då och nu har det blivit som det har blivit, trist...
 
Fina lilla Astrid ♥

Kommentarer
Postat av: hej

Tråkigt, men man har inte tid till allt såklart.

Vet du vad som kommer hända med Astrid nu? Vem som kommer rida osv?

Svar: Supertråkigt, men tyvärr är det så ja!Just nu står hon på Kvarnstena och rids av Lisa och Alex!
Malou Kastman

2014-04-16 @ 16:37:08
Postat av: Julia

Va tråkigt! Ni som var så fina tillsammans!:) Måste bara fråga vad det blåa bettet heter? :)

Svar: Ja supertråkigt... Tack! :) Poponcini heter det!
Malou Kastman

2014-04-16 @ 19:55:01
Postat av: Emelie Svensson

Åh va tråkigt, det kändes som du passade bra ihop med henne. Men du passar ihop med många hästar va? Typ kan rida de flesta sorterna?;)

Svar: Ja väldigt tråkigt.. Ja hon var väldigt speciell och det gällde att klicka med henne, annars fick man det väldigt jobbigt hahah! Jag har nog ridit det mesta tror jag ;) jag har ganska lätt för att läsa av hästar och därefter anpassa min ridning efter vad jag sitter på för häst!
Malou Kastman

2014-04-16 @ 20:54:45
URL: http://emeliesvensson.forme.se
Postat av: Lisa Ullbors

Svaret är att Malou ville gärna tävla Astrid men hade inte tiden att lägga ner på den träning som krävdes. Malou valde bort Astrid pga olika orsaker så som tidsbrist, jobb, familj , pojkvän. Astrid är en häst som har mycket attityd och måse ha en 100%ig kommunikation med sin ryttare.Astrid är en häst som kräver en lyhörd och känslig ryttare; rätt matchad kan denna häst gå långt upp i klasserna i hoppning och dressyr.

Svar: Ja det var ju precis det jag skrev. :) Jag valde inte bort henne för jag ville gärna fortsätta, men jag har inte tiden att rida i flera dagar i veckan pga som du skriver, jobb och ett socialt liv, men främst pga att jag faktist har två hästar till i full träning..
Malou Kastman

2014-04-17 @ 12:21:37
Postat av: Evelina Blomqvist

Sånna situationer blir så himla tråkiga. Har själv stått där med hästar jag ridit 3-4 dagar i veckan och ägaren velat mer än jag möjligtvis kunnat ge. Och just det, egentligen öppnade jag bara kommentarsrutar för att säga att du har en fett snygg kavaj! hahahaha ;)

Svar: mmmhmmmm, supertrist :( men ibland räcker man helt enkelt inte till.. Hahah! mmmh den är läcker, mitt favoritplagg i hästgarderoben ;)
Malou Kastman

2014-04-18 @ 19:20:41
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0