Tävlingssugen!

Såja, nu är det endast ca 3 veckor kvar tills Eddie får lov att börja hoppa igen precis siom vanligt!! Låter bra när jag fortfarande enast får skritta honom.. haha! Han ska skrittas i tre dagar till och sen ska vi börja trappa upp träningen. Tur det för just nu har han överskottsenergi så han vet inte riktigt var han ska bli av! Fick rida honom två gånger igår för att han skulle få utlopp av en del, första ridpasset sprang han bara och steppade omkring och hade sig så vi fick vända hem och rida i ridhuset istället.. Andra gången var inte planerad utan jag skulle ut och beta honom men han kunde inte stå still en sekund utan dansade omkring och hade aldrig mulen i gräset längre än en tugga och sen var han uppe och for omkring igen, knäppis! Men jag förstår honom, efter drygt 4 veckor på box hade jag också haft överskottsenergi, sen är han ju unghäst också!
 
Iallafall, till saken jag skulle komma till innan det översta stycket spårade ur och blev mycket längre än planerat. Självklart har jag, tävlingsmänniska som jag är, redan börjat kika på potentiella tävlingar att åka på i höst/vinter! Den första är den 29 oktober och då borde han vara redo efter att ha varit fullt igång i ca en månad och under den tiden så kommer vi ha tid att iallafall klämma in 2 hoppträningar så vi ska vara ordentligt förberedda! Åååh vad taggad jag är!!
 
29/10, Helsingborgs Fältrittklubb - 85 & 90 cm
  2/11, Hässleholms Hästsportförening - 80 & 90 cm
16/11, Perstorps Kör&Ryttarförening - 90 cm
30/11, Åsbo Ponnyklubb - 95 & 100 cm (?)
12/12, Åstorportens Ryttarförening - 90 cm
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Åh vad roligt med att få börja hoppa igen! :D

Svar: Ja det ska bli så roligt så jag snart exploderar! :D
Malou Kastman

2013-09-17 @ 22:01:32
URL: http://filippamaja.blogg.se/
Postat av: olliochmessi

Å förstår att du börjar bli sugen på att tävla igen. Å hässleholm dit ska jag :D

Svar: Japp, det var ca 9 månader sen jag senast red in på en tävlingsbana! Abstinensen är stor nu kan jag tala om :p jasså? :D och tävla själv eller? Då kanske vi ses!
Malou Kastman

2013-09-18 @ 10:12:05
Postat av: olliochmessi

Alldeles för lång tid ;) Inte tävla själv ska dit och följa med min kompis syster :P måste få lite tävlingsinspiration nu med min unghäst hehe

Svar: Gud ja.. jaha! ja det gör du rätt i :) men vi kanske ses ändå!
Malou Kastman

2013-09-18 @ 17:16:24
Postat av: olliochmessi

Ja men det kanske vi gör :)

2013-09-18 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0