på tal om avel..

När jag surfade runt och letade info om Fabriano hittade jag en hingst med minst sagt ovanlig färg/teckning. Jag har nog aldrig sett liknande! Acorado II hette han, riktigt häftigt utseende!
 
Sökte på lite mer om det hela och hittade att det är ett såkallat "blood mark", det kan visa sig nästan varstans på kroppen, jag har dock ingen aning om hur det uppstår.. Tror det kan liknas med eldsmärken på människor. Men jag tyckte iallafall att det var riktigt häftigt när de har det i huvudet, iallafall på skimmlar som på Acorado ovan och hästen på den första bilden nedan. Det ser nästan ut som de har brun bläs!
Eddie är väldigt "normal" i guess ;) mörkbrun med stjärn och en liten vit strumpa på vänster fram och pyttelite vitt på ballen på vänster bak. Men sen har han en liten liten vit fläck på halsen som bara har dykt upp från ingenstans, jag har verkligen no idea var den kommer ifrån för han har inte haft ett sår där eller något som har gjort så att pigmenten har dött, utan en dag så var den bara där. Var inne och läste lite och kom fram till att det kanske kunde vara "birdcatching spots", det är vita fläckar som helt plötsligt bara dyker upp, de kan även försvinna eller förflytta sig till andra ställen på kroppen tydligen, någon som vet något om det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow den första hästen ser nästan overklig ut.

Svar: visst gör den!
Malou Kastman

2013-10-17 @ 01:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0