omändrad tävlingskalender

Okej, jag kan tala om att nu kryper det i skinnet på mig.. Får inte Eddie lov att börja hoppa igen den 6 november så vet jag inte var jag ska bli av! Jag hoppashoppashoppas självklart att han får det och har därför också börjat planera om min tävlingskalender som sprack totalt när vi inte fick lov att börja hoppa efter förra återbesöket.
 
14/11 - Åstorp, 80 & 90 cm, pay and jump
16/11 - Perstorp, 90 cm
23/11 - Sydslätten, 90 & 1m (?, får se om han känns redo på den höjden och om mamma vill köra så långt)
30/11 - ÅPK Julahoppningarna (hemmaklubben), 95 & 1m
5/12 - Åstorp, 90 & 1m, pay and jump
12/12 - Åstorp Christmas Show, 1m
27/12 - Åstorp, 90 & 1m, pay and jump
 
Tror även att hemmaklubben kommer att ordna någon slags träningstävling för medlemmar i de kommande månaderna också, får se hur de passar in med planeringen ovan. :) Jag vill börja hoppa och komma ut och tävla NU! speciellt nu när Eddie känts så jäkla fräsh de senaste passen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marre

Hejsan! Måste bara fråga om något som inte handlar om just den här bilden. Men jag såg en bild på din hund Texas, - han var verkligen otroligt fin! Jag är på jakt efter något liknande. Vart fick du tag på honom? Vet du om uppfödaren fortsätter föda upp dessa blandraser? Och rekommenderar du rasen till att bara vara sällskapshund eller kräver han väldigt mycket aktivering? Som Tillexempel spår, jakt, sim, fågelhund osv? Med vänlig hälsning, Marielle

Svar: Hej! Aha :) Vi köpte honom i Falköping av en uppfödare som hade renrasiga Franska Mastiffer (Dogue de Bordeaux), tror faktiskt inte att de fortsätter föda upp dessa då det var en tjuvparning med grannens hund.. Men han är en superbra sällskapshund! han kräver inte allt för mycket aktivering, det är klart att han tycker om att vara ute och busa i trädgården eller vara ute och gå men helst av allt föredrar han att sova ^^ Han är så himla go och är alltid glad mot allt och alla! enda nackdelen är väl att han tror att han är lite mindre än vad han är och ska alltid ligga i knät trots sina 50 kg.. ^^ Men han är en supertrevlig hund! har även kontakt med en som har hans helbror och de är också supernöjda med sin och säger att han är världens goaste :) Mvh Malou
Malou Kastman

2013-10-19 @ 13:23:29
URL: http://www.artworkofmw.blogg.se
Postat av: Matilda

Hallåj, min spontana tanke på din tävlingsplanering är väl att den ser väl mastig ut efter hans konvalescent? Är kanske bara en eventuell planering på möjliga starter, men med tanke på att du inte får börja hoppa än av en anledning så hade jag nog dämpat det lite, med tanke på kotorna, eller vad det nu var som spökade.

Svar: Hej! Förstår hur du tänker, har svarat på din kommentar i ett eget inlägg :)
Malou Kastman

2013-10-19 @ 16:48:02
Postat av: Sofia

Håller med Matilda här ovan om att det ser lite väl mycket ut, både med tanke på kotorna och på din hästs unga ålder. Men jag förstår att du längtar efter att tävla, roligaste som finns!

Svar: Hej! Förstår hur du tänker, har svarat på din kommentar i ett eget inlägg :)
Malou Kastman

2013-10-19 @ 21:16:08
Postat av: Kajsa

Lycka till på tävlingarna :)

Svar: Tack så mycket :)
Malou Kastman

2013-10-19 @ 23:44:17
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0