cowboystyle & svullet tandkött

Godkväll på er!
Full rulle idag och det är inte fören nu jag äntligen ska få något i magen, bra att glömma äta Kastman.. Iallafall, idag har jag varit hos den läbbiga tandläkaren som tar pressat in gummiband på 4 olika ställen mellan mina tänder. Känslan går ungefär att beskrivas som att du först har kört upp tandtråd för långt upp vid tandköttet och sen som att konstant ha ett popcornskal mellan tänderna som vägrar försvinna.. Inget att rekkomendera. Så nu tackar jag gud att mamma hade bestämt makaroner och köttfärssås till middag vilket är ganska så tuggvänligt och slinker ner lätt så jag slipper plåga mitt stackars svullna, ömma tandkött i onödan..
 
Jag har även försökt valla hem ett 20-tal hästar som varit på rymmen, alla Petras islänningar bestämde sig för att checka om gräset verkligen är grönare på andra sidan (vilket de var ca 2-3 km från hagen....) Så vi fick packat med oss sadlar och träns och hoppat upp på vars en häst och sedan bland bockningar, stegringar och kasande sadlar försökte vi tappert valla hem resten av flocken, vi lyckades men det tog sin lilla tid när alla hästarna skulle ta en extravända ut på varje fält vi red förbi, suck...
 
Aja, fick hem och ridit min prins också som var väldigt lätt i bakkärran i galoppen idag, han har nog liiiite överskottsenergi att bli av med för det sprätter i hela kroppen på honom när jag ber om galopp! Så imorgon åker säkerhetsvästen på för jag vet hur min häst kan bocka och jag har ingen lust att sluta som en förlamad grönsak i rullstol resten av livet..
 
Vackra Snaedis jag satt på idag! Hon är totalt underbar att rida, om man bortser från idag då hon försökte bocka av mig och stod mer på två ben än fyra... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0