och så var det måndag igen.

Sitter i sängen med en mer eller mindre halvsmält chokladmilkshake och överväger fram och tillbaka om jag verkligen ska skriva ännu ett tråkigt "idag har jag gjort...."-inlägg, belutet föll på ett ja, jag tänker skriva ännu ett sådant inlägg för annars får min över lag tomma blogg stå ännu tommare än vad den brukar.. Bloggidéerna flödar långsammare än vad klockan gör den sista lektionen i skolan på fredageftermiddagar, typ.
 
Okej here we go, Eddie fick rida ett lite lugnt pass i ridhuset idag med tanke på att han nyligen blivit vaccinerad och därför inte får bli svettig, enligt honom var det tramsigt då han hade väldigt mycket energi nu när han igår blev naken, men han fick helt enkelt hålla sig i skinnet ;) det är dock skönt att se honom så pigg och glad igen med tanke på hur slö han var för bara dryga veckan sedan pga viruset!
 
Idag har jag även hunnit rida Théa, vi spinner på som vanligt men har börjat träna mer på att hon ska ställa sig i hörnen och runda sig i volterna, hon har börjat bli lite kaxig och anser att hon fixar detdär med att gå ute på spåret hur bra som helst på egen hand och har därför börjat snedda i hörnen och gå utåtställd, ajabaja! Tragglatragglatraggla så de inte lär sig fel från början, man vill inte ha en häst som går utåtställd i svängarna! Har även hållt lektioner för småtjejerna idag vilket går som en dans, de tränar dressyrprogram för fullt då vi ska ha en liten tävling den 14 december där de ska möta Petra's elever, så det är mina små 6-8 åringar mot Petra's 50+'are typ ;) Det ska bli roligt och tjejerna är supertaggade för att få "tävla"!
Min vackra prins efter passet idag! Han var mycket finare i färgen idag, tror det var allt stöv osv. som kom fram så tydligt precis efter vi klippt honom igår då han såg mycket gråare och ljusare ut! Ser ni förresten hans lilla vita prick på halsen? jag har ingen aning om var den kommer ifrån, en dag så var den bara där.. haha! så mysko
 

Kommentarer
Postat av: lisa

Hahahaha, Conrad stod väl i chock över Emmas otroligt knepiga rörelser och läten! Så ett tips är - hämta den knäppaste människan du känner och sätt den personen på att hålla hästen! ^^

2013-11-18 @ 22:07:16
URL: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0