fullt ös medvetslös!

Ååååh jag vill tävla tävla tävla...
Abstinensen är värre än någonsin när man sitter inne på läktaren i Helsingborg och tittar på alla fina hästar och alla snygga tävlingsoutfits, grrrrr måtte Eddie vara bra nästa koll så vi kan börja komma igång lite smått! Fick iallafall hämtat ut mitt nya läckra Equipe-schabrak idag och det satt såklart som en smäck!
 
Över till annat så var min häst alldeles underbar idag om man bortser från stunderna då han gick bananas på sitt öra... Vet inte riktigt vad det är för fel men till och från nu i några veckor så har han blivit jätteirriterad vid ridning och vikt sitt högra öra bakåt/neråt och sen skakat på huvudet som en tok. Vet inte riktigt vad det kan bero på då vi kollat igenom öronen och det finns inget där, börjar misstänka att han inte gillar när nackstycket på tränset går emot öronen, vilket han inte borde göra då han idag går med ett dyón-träns med anatomiskt nackstycke... Kräsen häst
 
Funderar iallafall på att testa ett dyón the difference och se om det hjälper, annars får vi kontakta veterinär och få honom kollad. Någon som har ett the difference träns i strl full ev. cob som jag skulle kunna få låna och testa?!
 
Beslutsångesten var stor med valde tillslut ett vanligt marinblått då jag mest kommer använda det hemma och på träning! Snyggt Equipe schabrak och min underbara Equipe sadel! Perfect match ;) Bilden är efter ridpasset, därav svettig häst. Han måste verkligen klippas snart...

Kommentarer
Postat av: Madelene Friberg

Musse gjorde också så ibland med örat, då bruka jag klia han i örat när jag red, haha ;)

Svar: Jag testade det, funkade inte :(
Malou Kastman

2013-11-01 @ 20:45:55
URL: http://madelenefriberg.blogg.se
Postat av: Moa Jonsson

MEEEN OMG VAD SNYGGT!! Vart hittade du detta schabrak Malou!?

Svar: VISST ÄR DET :D Fick det när jag köpte min sadel, men hämtade ut det idag på tävlingarna i Helsingborg där Equipe stod och sålde :)
Malou Kastman

2013-11-01 @ 22:58:44
URL: http://moajonsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0