världens snällaste häst.

Åh han är så underbar och snäll och go min lilla häst, är är så fruktansvärt kelsjuk hela tiden och man har nästan alltid en mule i ansiktet som söker efter pussar! Var uppe i stallet i förmiddags och skulle rida en sväng, första dagen vi fick börja trava och galoppera idag! dock blev det bara pyttelite trav då jag kände att han tyvärr fortfarande inte var helt ren... Testade ta av sadeln och sprang med honom och mycket riktigt så markerade han, inte alls lika mycket som innan men man såg att det fanns där. Körde bort till kliniken och de sa att vi bara skulle skritta honom istället fram tills fredag när vi ska in på återbesök. Åh detta är så fruktansvärt tråkigt :( min fina kille ♥
 
Det ända positiva i det hela är nog att han är snäll som ett lamm! Jag menar, hur många kan gå ut i stora paddocken och trava sin 5-åring som har vilat i ca två veckor på långa tyglar utan att den springer iväg eller exploderar pga all överskottsenergi?! haha!
 

Kommentarer
Postat av: lisa

130 har jag för mig att det var! :)

2013-05-25 @ 12:29:50
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Anonym

varför har du teknikskydd på honom?

Svar: För att det är de ända benskydden jag äger för tillfället som passar honom! Men gå ej i taket, jag veeeet att man inte ska ha teknikskydd, speciellt inte på unghästar. Han ska få nya i sinnom tid :)
Malou Kastman

2013-05-25 @ 20:41:55
Postat av: lisa

VA? Är han SÅ stor??? (eller det kanske är normalt på storhäst, jag vet inte!)

Conrad har 1.20-1.25 i nuläget??

Men jag kan mäta den åt dig! Jag har för mig det stod 1.35 på den, men sen mätte vi den med en 1.30 gjord och tyckte att den var lika lång. Men den är inte åt 1.40 hållet. Mellan 1.30-1.35 :)

2013-05-25 @ 21:47:51
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: FRIDA ELMLUND

Tråkigt att han inte är bra :(

Svar: Ja det är jättetråkigt.. :( får se vad de säger på fredag och hoppas på att det är positivt...
Malou Kastman

2013-05-26 @ 13:09:46
URL: http://fridaelmlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0