Neverending Glory

Valack, f. 2008  
e. Fabriano - Wendehals
ca 170 cm i mankhöjd, Import Tyskland
 
Efter Lohrischas bortgång visste jag inte riktigt hur lång tid jag skulle behöva innan jag skaffade häst igen, visst kändes det tomt och jag ville ju faktiskt upp och börja på storhäst, men det kändes "elakt" att bara gå rätt ut och köpa första bästa häst direkt efter, precis som att hon inte betydde någonting utan jag ville bara ha en häst. Vi satt och bläddrade lite halvhjärtat på hästnet men hittade inget som direkt tilltalade mig, då helt plötsligt hörde Lizette av sig om att hon hade hittat en häst som hon trodde kunde passa mig! Hon skickade över lite bilder och filmer och jag var helt såld. Det stora problemet låg ju dock i att hästan stod i Tyskland och jag hade ingen möjlighet att få provrida honom, men efter mycket tänkande och studerande av filmer så bestämde vi oss för att köpa honom ändå, oprovad.
 
Glory kom till Sverige den 10 december 2012 och blev min och flyttade hem till mig 3 dagar senare, den 13 december. Han är en häst med MÄNGDER av personlighet och egenheter. Tyvärr har vår resa hittills inte varit helt fläckfri då vi drabbats av ofantliga mängder otur... Skadorna har avlöst varandra hit och dit och vår tävlingskarriär har därför aldrig fått någon riktig början, under våra snart 2 år tillsammans har vi hunnit med en tävlingsstart totalt. Men även om suget efter att få sitta i vita ridbyxor på min favoritrygg och ha allas blickar riktade på oss från läktaren är helt obeskrivligt så spelar det ingen roll, han är min allra bästa vän och jag älskar honom villkorslöst, han är perfekt, för mig. Och jag harvar mer än gärna enbart runt hemma i paddocken för alltid, så länge jag får göra det med honom.
 
Det var en chansning att köpa en oprovad häst, en chansning som visade sig vara mer rätt än vad jag vågat drömma om!
Han är i mina ögon världens absolut bästa, min stjärna ☆★☆★☆

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0