rosa är .... ja?

Rosa detaljer på schabrak, ett rosa spö eller ett par rosa sporrar som gör outfiten komplett kan väl tänkas vara snyggt, jag tycker det är snyggt! Diskret, stilrent och inte för mycket. Men var går gränsen egentligen?
 
Jag kan tala om var jag drar min gräns, och den går vid det ovan nämnda. Jag tycker att för mycket rosa är lite barnsligt på något sätt. Visst, det är supergulligt om ett litet b-ponnyekipage kommer in med rosa schabrak, rosa stigbyglar, rosa benskydd, rosa spö och rosa tröja, men de är också ursäktade, de är små barn och på något sätt tycker jag att det blir okej då. Men jag tycker inte att det hade varit snyggt om ett c, d-ponny eller hästekipage kommit in i samma outfit. Jag ska inte säga något, jag har själv tävlat i rosa tävlingsset en gång, rosa schabrak och rosa luva från Scapa, och det låg nära gränsen till för mycket..
 
 
Schabraket nedan som är av märket Anna Scarpati och kommer från Tophorse är dock farligt snyggt!! Diskret, stilrent och inte för mycket. Matcha detta med en svart kavaj och ett silvrigt swarovskipannband så hade det blivit döläckert! Kanske även kan sträcka mig till att ha ett par svart/rosa Soft Up stigbyglar till. DET hade varit en snygg outfit!
 
 
Och vad är då för mycket?
Något jag inte tycker är snyggt är den nya trenden med rosa tävlingskavajer.. 
Det är för mycket enligt mitt tycke....
 
Kavajen till vänster är från Tweed (?) och den till höger är från Starrider.
 
Även Kingsland har ju som nog ingen missat en rosa kavaj!
Till vänster ser ni en rosa kavaj från Deserata och till höger en från Animo.
 
 
Vad drar ni er gräns till "för mycket"?

Kommentarer
Postat av: Madelene Friberg

när allt är rosa.. åh jag hatar färgen rosa för det mesta.. haha! Men visst lite rosa på kanten av shabraket & luvan är fint, men hela shabraket rosa?
-nej tack!

Det ska vara stilrent med rosa, inte för mycket!
Lite på shabraket är okej somsagt, men ha hela ekipaget i rosa är inte fint, som kavaj,benskydd,träns osv. :)

Svar: Haha! Du är ingen typisk b-ponnyryttare (; Håller med dig :)
Malou Kastman

2013-03-11 @ 15:22:58
URL: http://madelenefriberg.blogg.se
Postat av: Liza

Tycket exakt som dig! Dock kan jag tycka att en rosa kavaj och resten av utrustningen svart/vit kan vara väldigt fint :)

Svar: Ja det kanske kan vara fint! sålänge det ändå är diskret, kan inte bestämma mig förens jag sett det i verkligheten! Har svårt för att gilla de rosa kavajerna.. :)
Malou Kastman

2013-03-11 @ 16:09:58
URL: http://hoppsadeln.weride.se
Postat av: Alexandra Jeppsson

Jag kan tycka det är snyggt med en rosa kavaj, det schabraket från Tophorse samt ett par soft up i rosa/svart eller rosa/vit, beroende på hur hästen ser ut såklart! Men jag gillar inte när allt ska vara i rosa.

Svar: Jag tycker att det blir lite för mycket för min smak, men till rätt ekipage kan det säkert vara snyggt! :) Nej det blir bara för mycket.. Jag ska inte säga sådär jättemycket egentligen då jag också kör på extrema färger på min kavaj, men det är trots allt blå, inte rosa ;) haha!
Malou Kastman

2013-03-11 @ 19:51:16
URL: http://skeckryttaren.blogg.se
Postat av: Alexandra Jeppsson

Som sagt, med rätt färgkombinationer på schabraket så tycker jag inte att det blir för mycket när man har rosa kavaj, rosa soft up och på schabraket. Bara man inte kör på helfärgat med rosa! Tex. ett helrosa schabrak till en rosa kavaj - usch!

Svar: Nej usch nej, det hade blivit alldeles för mycket! :( med helt rosa menar jag!
Malou Kastman

2013-03-12 @ 10:43:23
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0