Q & A.

Hur ser din plan ut med Eddie nu? Har ni någon tävling som mål att vara färdiga till och kunna starta i?
 
Svar: I nuläget så är han ju bara under igångsättning, tar det väldigt lugnt också så han får en riktig mjukstart och sen trappar vi upp arbetet succensivt hela tiden! Har inte kikat så mycket på tävlingar på senaste tiden men är sugen på att kunna starta i Youngster Tour i Munka i början av augusti :)
 
Vad är dina närmsta mål med Eddie?
 
Svar: Mina närmsta mål just nu är nog bara att komma igång igen utan några komplikationer, därefter komma igång med hoppningen ordentliget igen och börja åka ut på pay and jumps osv!
 
Vad ska du göra efter studenten?
 
Svar: Jadu, till att börja med så ska jag åka på två resor, en 2 dagar efter sudenten och en en månad senare, därefter ska jag jobba! Jag vet inte med vad men jag vet iallafall att jag inte vill plugga vidare nu.
 
Vad är ditt drömjobb?
 
Svar: Mitt dröm"jobb" är att vara rik hemmafru på en stor hästgård där jag kan spendera massor med tid med hästarna, ska ha ett antal fina tävlingshästar att tävla med på helgerna och bara ha det allmänt gött! ;) Är egentligen inte sugen på att jobba överhuvudtaget men man måste ju överleva.. haha!
 
Om du fick ändra en sak med Eddie, tex. bättre steg, bli av med någon ovana osv. vad skulle det då vara?
 
Svar: Ja bättre steg är ju totalt uteslutet iallafall! Han har redan så sinnessjukt stora och luftiga steg så man blir nästan åksjuk i galoppen.. haha! Men om det är något som jag skulle välja ändra på honom så är det nog att han ska sluta krubbita, det är inte bara jobbigt utan det är även dåligt för hans tänder..
 
Övningar som är bra för att bygga rumpmuskler?
 
Svar: Skritta, skritta och skritta!! Skritten är superbra för att de ska bygga rumpmuskler, men då ska de också jobba på ordentligt och trampa under sig och inte bara gå och såsa. Klättring är även superbra för att bygga rumpmuskler!
 
Övningar som hjälper ryttaren och hästen att bli säkrare på hinder och avstånd?
 
Svar: Jag tror att det handlar mest om att man ska känna förtroende för sin häst och att man ska våga lita på varandra, men lite övningar som kan hjälpa en på traven är att lägga en avstampsbom innan hindret, då är det svårt att komma fel. Sen kan man även rulla ut markbommen en bit så hästen inte går ända in i hindret innan den hoppar av. Sen märkte jag själv väldigt stor skillnad på att hitta avstånd med Eddie nu såfort jag ändrade min sits innan hindret! Räta på ryggen, bak med axlarna och stark i sitsen, det hjälpte för mig iallafall!
 
Din favoritövning?
 
Svar: Det är en bra fråga.. har nog inte direkt någon favorit, det finns så himla många bra övningar!!
 
This or that:
 
Mycket billig utrustning som bara går sönder/färre men dyrare saker som håller längre
En välmatchad tävlingsoutfit/flera men sämre matchade
 
Vad är du mest nöjd med Eddie?
 
Svar: Jag tror inte att jag kan välja någon specifik sak som jag är mest nöjd med, han är så underbar hela han!!
 
Saknar du inte spottis?
 
Svar: Jag saknar Spottis varenda dag som går, hon är min andra halva och var min bästa vän i 7 år, det är ingenting man bara kan förtränga! Världens finaste ponny ♥
 
- Matilda och Spottis på tävling igår där de dubbelnollade båda LB'erna de startade!
 
När ska du börja komma ut med Eddie och börja hoppa han på små P&J?
 
Svar: Han får börja hoppas igen om ca 3 veckor, då ska vi ju självklart ta det lite lugnt i början och få in lite rutin på det igen och sen ska vi börja ge oss ut!
 
 
Vilken häst är din drömhäst? Och den ska finnas! (Inte Eddie eller Spottis) ;)
 
Svar: haha men moget ;) äger ju faktiskt redan min drömhäst! Men måste jag välja någon annan utöver mina egna så måste jag nog säga den underbart vackra skimmelhingsten Levisto Z!
 
 
Vad vill du göra med ditt liv efter studenten?
 
Svar: Det har jag ingen aning om! Det enda som är säkert är att jag ska jobba :)
 
Några planer på nått jobb? Ska det vara med hästar isåfall?
 
Svar: Har lite funderingar på det, men har inget bestämt! Det spelar inte så stor roll :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är medveten om att Youngster Tour går i 120 va? :P

Svar: Vet, men hade bara en liten tanke på att vara med i kringklasser om de har det :)
Malou Kastman

2013-06-09 @ 18:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0