söta små anonyma experter ♥

Hej anonym! Kul att det var något positivt i denna kommentaren iallafall ;)
Tråkigt att du tycker det, frågan är ju nu vad du jämför med när du påstår att han inte hoppar fint? Han är 5 år gammal, han är orutinerad och han har en ryttare på ryggen som är totalt ovan vid storhäst. Jag förstår att det inte ser sådär jättetjusigt ut i mångas ögon när vi tar oss runt en bana där majoriteten av hoppen är rent ut sagt åt helvete, men det är ju för att vi saknar rutin! Det är väl självklart att han blir spänd och okoncentrerad när han kommer in på en bana med massa publik och innan det har varit på en stökig framridning/framhoppning och pga det blir sprången väldigt lustiga, han kommer vänja sig vid det också och när han gör det kommer ju självklart också sprången att bli bättre. Att han inte har kroppen för det tycker jag dock är ganska komiskt att du påpekar då alla jag har pratat med säger att han är kanonbra byggd för hoppning! ;) 
 
Men okej, vi säger att han kanske inte blir någon hopphäst pga hans fula hopp, felbyggda kropp och brist på teknik och kapacitet, so what? Jag trivs så jäkla bra med denna hästen! Om han så väl bara kan gå i skogen så skulle jag inte sälja honom. Allt handlar inte bara om hur högt han kommer kunna hoppa, visst är jag en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, jag älskar att tävla! Men goare häst att ha att göra med får man leta länge efter. Om han nu blir så dålig så får jag väl skaffa mig en till häst i framtiden som jag kan tävla med så får väl jag och Eddie hålla oss i skogen där ingen kan se hans fula hopp.. ;) hehe. Aja, jag tror iallafall stenhårt på denna hästen, men vad det blir av honom får väl helt enkelt tiden utvisa!
 
 

Kommentarer
Postat av: emelie

Vilka nötter det finns :s
Har man inget vettigt att säga kan man lika väl vara tyst!

Svar: men eller hur.. aja, vi får väl helt enkelt visa dem :) precis! men vissa fattar ju tyvärr inte det..
Malou Kastman

2013-07-05 @ 19:31:15
URL: http://emelievilhelmsson.blogg.se
Postat av: Kajsa

kan ju undra hur personen tänkte, att säga att han inte har kapacitet fattar jag inte. Jag menar han kommer bli bättre och bättre när han fått bygga mer muskler och orkar mer, Alla har inte den snyggaste stillen när man är ung och inte vet vad saker går ut på så är det ju även för oss människor.
Utav vad jag kan se kommer detta kunna bli en super fin häst som du verkligen kommer att få mycket glädje med i framtiden så lycka till med era tävlingar :)

Svar: Ja men precis som du säger, det kommer när han får mer ork och rutin! och som sagt så är han ung och har lite lustig stil, det beror nog lite på mig också för jag är ovan för han hoppar helt underbart på löshoppning! Tack så mycket! :)
Malou Kastman

2013-07-05 @ 21:31:35
URL: http://kajsazzhillbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0