ÄNTLIGEN!

Imorgon packar vi hästen i transporten och rullar mot Helsingborgs Djursjukhus, det är sadelprovning som står på schemat och äntligen ska min häst få en egen sadel! Spottis sadel passade ju inte honom alls och under all denna tiden har jag lånat diverse olika sadlar från både Lizette och de senaste månaderna har jag lånat Josses sadel då det är den som låg bäst på honom. Det har ju dock varit lite klurigt då vi hela tiden måste kolla av med varandra så att sadeln är ledig och åka och hämta den osv. Så det ska bli skönt med en egen sadel faktiskt!
 
Vad det blir för någon får vi ju helt enkelt se, men det finns ju alltid några man hoppas lite extra på att de ska ligga bra! ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Skara Hästsport har Hv Polo schabraket du suktat efter, dock bara i storlek cob!

Svar: Tyvärr är det nya modellen :( kollade på det i göteborg och det är inte rätt färg..
Malou Kastman

2013-07-30 @ 16:03:44
URL: http://alexandrajeppsson.horseworld.se
Postat av: Bea

Roma'n är sååå skön!
Hoppas en sådan passar Eddie :)

Svar: Ja den är så mjuk och har stora bra knästöd!
Malou Kastman

2013-07-30 @ 19:51:01
Postat av: linda

Vem vill prova ut hos Anna efter alla hennes tabbar sista tiden o

Svar: Indeed.. hon klabbade till det när jag provade ut sadel till Spottis, de vi provar hos nu är horsefarm!
Malou Kastman

2013-07-30 @ 21:14:24
Postat av: linda

Men är ju Anna på horsefarm ^^ usel sadelutprovare fast hbg är väl nöjda när alla får behandla ryttarna sen på sina hästar :)pinsamt när personal själv på hbg avråder en från henne.

Svar: Aha, trodde du menade Anna uppe i Laholm! Hm jasså? jag har faktiskt bara hört positivt om HorseFarm! vad är det för tabbar hon har gjort då?
Malou Kastman

2013-08-01 @ 12:47:31
Postat av: linda

Börja med att hon prova ut en hoppsadel sluta med en häst som hade så ont i ryggen så man fick inte röra ryggen. Tänkte min kanske bara var känslig. Så efter X antal behandlingar så börja jag rida i min gamla sadel igen som han aldrig haft ont av innan( ville byta då jag ville ha mer stöd) . Han kom igång och var väldigt fin. Så bestämde mig för att ha min gamla sadel och hoppa i, men ville även ha en dressyrsadel. Hon ville då hjälpa till och fixa då det blev så fel sist. Och under denna tiden rekommendera jag 3 st att åka till henne. Men även med dressyrsadeln så fick min häst ont i ryggen och sluta även nu med behandlingar. Så sluta det även för dem 3 jag rekomenderat att åka till henne. Så bad en vän kolla upp företaget och då fanns det betydligt många fler.

Svar: Hm ojdå, vad tråkigt och jobbigt för dig! varför rekommenderade du dem att åka dit om du inte var nöjd? Jag ska iallafall låta min kiropraktor kolla på den också, för säkerhets skull :)
Malou Kastman

2013-08-01 @ 16:49:45
Postat av: linda

För jag trodde ju från början att min bara var känslig men så var ju tyvärr inte fallet :)

2013-08-01 @ 23:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0