min häst har ponnyskräck..

Ja, ni läste rätt, min häst är rädd för små ponnyer... hahaha!
Första gången han fick syn på madddes b-ponny Musse blev han livrädd för honom at blåste upp sig, vågade inte gå förbi, kastade sig bakåt när han kom för nära osv.. Men så fort han fick nosat på honom och hälsat ordentligt så har det inte varit några problem efter det! Han har dock bara visat detta beteendet med b-ponnyer, inte med c eller större!
 
Igår när jag red så fick han även flipp inne i ridhuset när där var en liten ponny som red där inne, så han började bocka och ha sig. När den gick ut så blev han lugn igen, sen efter en stund så kom Madde och Evelyn in med Musse och John Silver, och när Eddie fick syn på John så blev han alldeles tokig igen, HAHA! Han kastade sig bakåt så jag tappade honom och sen sprang han och spände sig i ridhuset så långt bort ifrån den läskiga lilla vita ponnyn som möjligt. Tur vi var själva i ridhuset! Efter en stund sprang han fram till mig så jag kunde ta honom och sen fick han hälsa på John och efter det var allting okej, haha!
 
Fjollehästen, får försöka lära han att ponnyer inte äter storhästar, haha!

Kommentarer
Postat av: Helen

Haha
Stackare, utsätta honom för såna stora farliga saker som Musse ;)

// Helen

Svar: Hahaha ja eller hur, stackars häst ;)
Malou Kastman

2013-01-07 @ 10:07:18
Postat av: Anonym

Haha min islandshäst är LIVRÄDD för shettisar haha jag menar han är ju inte mkt större själv, din är ju en jätte iaf :P

Svar: Hahaha att de kan ha såna ideér för sig! nej precis, isisar är ju ändå ganska små men min är ju enorm om man jämför med b-ponnyer, haha!
Malou Kastman

2013-01-07 @ 17:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0