halvskodd häst

Dagens förmiddagssyssla var att försöka hålla min lilla häst stilla under tiden som Petra slog på skor på honom, tyvärr misslyckades vi ganska grovt och det tog över 1,5 timme och en väldigt otålig häst att bara få dit två skor... Så nu går han med en sko fram och en sko bak på vänster sida, haha! Trodde det skulle gå att sko hela honom så därför slog hon i den ordningen, hade vi vetat att han var såhär så hade vi tagit båda fram istället så jag iallafall hade kunnat rida honom.. Men nu får han vila tills nästa skoning som sker om två dagar för jag vill inte att han ska känna obehag av att gå snett eller något i den stilen, så han får stå istället..
 
Hur är era hästar att sko?

Kommentarer
Postat av: Alexandra Jeppsson

Loma är lite halvjobbig men det har blivit mycket bättre :)

Svar: skönt :) hoppas han skärper till sig med tiden också!
Malou Kastman

2013-01-03 @ 15:48:18
URL: http://skeckryttaren.blogg.se
Postat av: Anonym

Oj jobbigt men alltid lär man sig nåt :P min lilla oinridna pojke är bara verkad än så länge vi får väl se hur det går med skoningen senare i år!

Svar: hehe ja! hoppas ni slipper problem :)
Malou Kastman

2013-01-03 @ 17:01:04
Postat av: Agnes

Snäckan och Boogie är super snälla ;)
Dom står oftast och sover.
Men jag var inte med när dom skodde Nirre så
vet inte hur hon är.

Svar: vad skönt :) aha okej!
Malou Kastman

2013-01-04 @ 09:30:38
URL: http://www.coolacarlsson.blogg.se
Postat av: FRIDA ELMLUND

Blezter är snäll, dock blir han lätt uttråkad och tar det för lång tid kan han börja dra/rycka lite med benen. Räcker som tur är att man säger till honom att sluta :)

Svar: åh vad skönt! ja men det blir dom ju lätt när de är "bebis" också, tar det för lång tid så blir det tråkigt ;) skönt :)
Malou Kastman

2013-01-04 @ 13:06:47
URL: http://fridaelmlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0