svar på kommentarer.



svar: Att han är tävlad 110 vet jag inte varifrån du har fått, för det är han inte! Han är tävlad, ja. Eller tävlad vet jag inte ens om man ska kalla det, han är startad 90 cm i Tyskland. Dessutom så stog han på ett stort tävlingsstall där det var utbildade, unghästvana beridare som hoppade honom. Jag har kommit ifrån hela unghästbiten med det vingliga och osäkra som hör därtill, det var liksom ett tag sen Spottis var bebis om man säger så.. + att jag inte är van att rida storhäst, jag är så inkörd på min lilla trippiga c-ponny som jag har ridit nästan varje dag nu i 7 år! Och det är en jäääävla skillnad att rida dem två ska jag tala om, som natt och dag, totalt olika.

Sen har jag hur som helst ingen brådska, jag har köpt en stor häst som jag varken växer ur storleksmässigt eller åldersmässigt. Dessutom är han ung, han har måååååånga år framför sig och jag vill hellre ha en häst som håller än en häst som jag skyndar upp i klasserna bara för att "han redan är tävlad". Vi tar det i vår takt och vi ska lära känna varandra och våga lita på varandra och allt detdär innan vi ger oss ut och tävlar, det hjälper inte om han är redo eller om jag är redo, vi väntar helt enkelt tills vi båda är mogna för den uppgiften, tillsammans.

 
svar: Hej! Jag är inte speciellt insatt i det hela med graman då jag själv inte rider med det och därför har jag inte så mycket åsikter om det heller. Men hjälptyglar är ju alltid bra om de används på rätt sätt! Jag tycker dock inte att man ska sitta och harva runt med den dag ut och dag in, visst om man använder den någon gång då och då om man känner att man behöver dendär lilla extra hjälpen, men det är också allt jag tycker den ska vara, en liten hjälp någongång ibland. Jag tycker personligen att man ska kunna rida sin häst rätt utan en massa inspänningstyglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0