skräckscenario

Puuh.. Nu, kl 20:46 är jag äntligen hemma igen efter att ha varit ute bokstavligt talat HELA dagen. Lämnade huset vid strax efter 8 imorse och körde till Åstorp och tittade en stund på storhästtävlingarna och lämnade min kavaj till Johanna och fotade även lite grann! Därefter rullade vi vidare mot ÅPK för att kika lite på ponnytävlingarna, även där klickades det en del bilder. 
 
Mitt i alltihopa får vi ett samtal från Eva som står som ringmaster nere vid framridningen där hon halvt skriker att hon ser Eddie fastna i staketet längst bort uppe i hagen, med hjärtat i halsgropen kastade vi oss ner från läktaren och sprang så fort vi bara kunde över hela anläggningen och bort i hagen och det enda som snurrade i huvudet var bilderna av att Eddie hade gjort exakt samma sak som Lohrischa gjorde för precis fyra månader sen.
 
Väl framme så möttes jag av en väldigt glad häst som kom springandes mot mig och som till min lättnad inte hade ett endaste litet sår på kroppen! Hans kompis i grannhagen är högbrunstig och väldigt intresserad av honom och då började han hingsta sig (troligtvis för han är sent kastrerad så har han ju en del hormoner kvar), så han hade stegrat sig mot staketet och sen fastnat i trådarna och gått omkull, men mitt i den vevan måste han ha trasslat sig ur trådarna så det blev inga allvarliga skador. Han var lite varm i höger fram och hade en pyttepyttepytte-liten svullnad på kotan, men efter att jag gått med honom en stund i ridhuset och sen några timmar i boxen med liniment på benen så var han inte längre svullen och bara liiiiiite varmare i höger än i vänster. Så jag valde att inte rida idag och inatt står han med Back on Track på båda fram.
 
Jag är glad att det gick så bra som det gjorde och det kunde ju ha slutat betydligt mycket värre. Imorgon är det dressyrträning som står på schemat och är han lika fin i benen som han var nu ikväll så ställer vi inte in utan då han får gå ett lättare träningspass. Tyvärr glömde jag kameran i stallet så bilder från idag får ni vänta med tills imorgon..

Kommentarer
Postat av: Madelene Friberg

Rätt läskigt, och just när det var fyra månader sen Lorischa gick bort o nästan samma tid.. lite små läskigt!

Tur att han ändå mår bra, hade tur i oturen, kunde gått värre ju!

Pållarna gör så vi får jobba och så du fick lite motion ;)

Svar: ja eller hur.. ja men precis! haha ja det gör de verkligen ;)
Malou Kastman

2013-02-17 @ 21:27:39
URL: http://madelenefriberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0