fel ras under lampan.

Det var inte hästen som hamnade under biolighten idag, han var kanonfin i ryggen och visade inga som helst tendenser till att vara öm eller något, så jag planerade att rida ett lättare ridpass i ridhuset för att checka av så att allt kändes okej! Men så blev det inte.. Det var en måttligt förbannad häst jag satt på som inte varit ute i hagen på 1,5 dag pga att vägen tdit är en enda stor isbana så han hade troligtvis en del överskottsenergi också. I skritten och traven var han skitfin men kombinationen av en förbannad häst med överskottsenergi resulterade i en jävla massa bockande när det var dags för galopp och efter många tappra försök så lyckades han skicka av mig rejält... Landade helkonstigt och har riktigt ont i ryggen/revbenen och kan knappt röra min axel, vet inte om huvudet fick någon smäll också för min hjälm var inte så fin upptäckte jag när jag tog av den..
 
Det är tur att man är i "chock" till en början och inte känner av hur ont man egentligen har för jag kravlade mig upp igen och efter några rodeoturer till så skärpte han sig faktiskt och gick fint även i galoppen! Senare i stallet började smärtan krypa sig fram och det var min axel som fick ligga under biolighten istället. Just nu sitter jag hemma och har precis knaprat ipren och har en värmekudde på axeln i hopp om att det ska bli lite bättre iallafall, för just nu vill jag bara lägga mig ner och dö...
 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr

Vilken fin blogg du har! :)

Svar: Tack så mycket! och detsamma! :)
Malou Kastman

2013-02-20 @ 15:21:06
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0