att sköta sina stövlar.

Jag har aldrig varit någon direkt hajjare på att sköta mina skor/stövlar. Mina tävlingsstövlar putsar jag ju självklart till tävling men jag är ändå lat och använder mig mestadels av glycerintvål som man sprayar på och torkar av (ajjabajja....), stövlarna mår inte bra av att bara bli avtorkade med snabbtvätt.. det är äkta skoputs som gäller! Dock är jag ruskigt dålig på hela "borsta in supersnabbt" grejen och blir bara deprimerad över att resultatet inte ens blir hälften så bra som när mamma gör det..
 
Men till senaste tävlingen så gav jag mina stövlar till morfar (som enligt mamma skulle vara expert på att putsa skor) och fick tillbaka ett par som man skulle kunna tro kom direkt från butiken, haha! De var så sinnessjukt välputsade och hade de inte varit veckade vid vristen och tån så hade man kunnat ta de för att vara splittnya! Fick även många kommentarer från mina vänner under tävlingen om hur fina mina stövlar såg ut och vad morfar tog betalt för att de skulle lämna deras stövlar hos honom.. (; haha!
 
Jag har inte använt mina tävlingsstövlar särskilt mycket sen den tävlingen, endast 2-3 gånger så de har ju inte hunnit bli så skitiga. Mina Tretorn mådde dock mindre bra då de inte blivit smorda sen jag köpte dem och används nästan dagligen... hehe
 
Idag fick de sig iallafall vars en omgång med putstrasan, så nu glänser de och är fina igen!
Hur ofta sköter ni om era skor/stövlar?

Kommentarer
Postat av: Alwa

Putsar du dina tretorn med lädertvål? :o eller hur gör du rent dom?

Svar: Nej, jag använder mig av glycerintvål! fungerar utmärkt faktiskt :) denna: http://www.trikem.nu/action.lasso?-response=produktdetail2.lasso&produktnr=1750&-nothing
Malou Kastman

2013-02-09 @ 19:40:30
URL: http://horseways.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0