otursfågel

"Är så (ursäkta ordvalet) jävla taggad inför 2013 så det finns inte!! Har så många planer och det kommer ske så mycket förändring och det känns så fruktansvärt bra. Vill att allting ska hända på en gång men jag ska se till att njuta av nuet och ta allt som det kommer, detta är mitt år!"
 
Yeah right, MY ASS!
Dessa raderna och bilden la jag upp i ett inlägg i januari 2013, vem hade kunnat ana att allting skulle gå så snett? Jag har haft ett riktigt jävla otursår på hästfronten, eller ja främst med min egen häst då. Jag har ju självklart fått sitta på massa fina hästar och inlett nya roliga projekt men detta skulle ju vara mitt år, och Eddies, VÅRT år!
 
Vi skulle ju träna tillsammans för duktiga tränare och komma ut och ha roligt på tävlingsbanorna, det enda vi har i bagaget från detta året är sammanlagt 5 hoppträningar, 3 pay and jumper och en jäkla massa skador.. I mitten av maj fick han påbörjan till kotledsinflammation och blev stående/bara lugn ridning i drygt en månad, och i början av juli fick han börja komma igång och hoppa lite smått igen! I början av augusti käkade han troligtvis något konstigt i hagen och fick stora blåsor och köttsår över hela tungan = ingen ridning på dryga två veckor. Precis i igångsättningen där, i mitten av augusti började han kännas oren och vi misstänkte hovböld, fick sedan efter klinikbesök konstaterat att det var kotsenbenssesamoidit (blödning i kotan orsakat av en överböjning) och fick gå på shockwave/stötsvågbehandling. Någonstans i mitten av oktober var han igång och ridbar igen, dock ej tillåten att börja hoppa! 6 november skulle vi in på återbesök för att få klartecken på att få börja hoppa, men i den vevan drog Eddie på sig världens förkyldning, hade feber och blev jättesvullen i bakbenen.. Alltså fick vi skjuta på det, förkyldningen var envis och satt i mer eller mindre 3 veckor, när han då äntligen blivit helt frisk och vi skulle boka in en tid så fastnade han i staketet och fick ett sår/blev svullen i bakbenet (se föregående inlägg) och här står vi idag, hahah!
 
Jag hoppas vid min gud att 2014 blir ett skadefritt år med massa roligheter, det tycker jag vi förtjänar efter detta skitåret!

Kommentarer
Postat av: Gisela

Usch jag lider med dig! Hoppas för er bådas skull att nästa år blir betydligt bättre!! :(

Svar: Det hoppas jag med, det räcker nu.. :(
Malou Kastman

2013-12-10 @ 21:06:06
URL: http://Giselasunven.devote.se
Postat av: isabell

vi håller tummarna för att 2014 ska bli helt awesome och utan skador och tråkigheter^^

Svar: Tack så mycket!! :)
Malou Kastman

2013-12-10 @ 21:14:56
URL: http://pernillaochisabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0