eeeeuuuuww

Såhär ser Eddies sår ut i nuläget, den översta bilden är tagen den 4/12 och den understa igår (9/12). Det går sakta men säkert åt rätt håll! På bara de två bilderna tagna med 5 dagars mellanrum ser man förbättring. Nu är det inte lika öppet/djupt längre och det har börjat läka ihop i kanterna. Är supernoga med att tvätta det och smörjer två gånger om dagen med fucidin-salva som är bakteriedödande.
 
Han är inte svullen längre och haltar inte (vår veterinär checkade honom i ridhuset när jag red häromdagen), så har börjat sätta igång honom lite smått, tänkte boka in en tid på kliniken också nästa vecka eller något så vi kan få gjort detdär satans återbesöket!! Det är så dags nu känner jag ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du aldrig hört talas om antibiotikarestistens? Den där salvan är nog det värsta man kan använda.

2013-12-10 @ 10:33:39
Postat av: Malin

Hade min häst haft ett sådant sår hade jag också använt salvan! Tycker att du ska fortsätta följa veterinärens rekomendationer. Hoppas att han blir bra snart och att oturen för er tar slut! :-)

Svar: TACK! ja verkligen, litar ju mer på min veterinär en på en anonym kommenterare ;) Tack så mycket, det hoppas jag också!
Malou Kastman

2013-12-10 @ 12:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0