Animo Nausica

"Skulle du kunna göra en utvärdering av dina animo byxor (jeans modellen)? Skulle vara väldigt tacksam om du vill göra det. Funderar på att köpa sånna själv, men vill veta hur de är i storleken, passformen och kvalitén. :)"
 
Självklart kan jag fixa fram en utvärdering, här kommer den!
 
Modellen heter Animo Nausica.
 
Detta är det andra paret jeansbyxor från Animo jag har i min ägo (första rundan köpte jag en för liten storlek, så dem sålde jag vidare och köpte ett par nya i rätt strl), Kvalitén är helt super! jag har använt mina flitigt flera dagar i veckan i ca 8 månader och det finns inga tecken på slitage på dem, inte heller de gamla (som dessutom var för små och satt väldigt tight) eller mina vita tävlingsbyxor har fått några skavanker!
 
Passformen får väl 8/10 på en skala, de är supersköna att ha på sig! Enda nackdelen är nog att de är lite för stora i midjan, så på alla mina Animo-byxor rider jag med skärp. I storleken vill jag nog säga att de är ganska normala, jag är ca 172 cm lång och är normalbyggd, har vanligtvis strl 36 i kläder och samma gäller i Animos byxor där jag har Italiensk strl 42 = Svensk 36.
 
Personligen så tycker jag dock att mina vita är skönare än jeansmodellen, de är liiiite styvare i tyget eller vad man ska säga. Inte för att de är hårda och stela eller så, de är superstretchiga och sköna men de "vanliga" är snäppet vassare! Meeeen eftersom de är så sinnessjukt snygga så väger de upp den delen ändå ;)
 
Jag kan varmt rekomendera Animos ridbyxor, de är supersköna och ger ett helt fantastiskt grepp i sadeln!
 
Trackback
RSS 2.0