överskottsenergi till max..

Idag har jag varit ute och prommenerat med ett styck 3-årig hingst, det var iallafall vad man kunde tro... Eddie som annars brukar vara lugnet själv blir helt kokko av att stå på box, han har aldrig gillat det och kommer nog aldrig att göra det. När man sen tar ut honom så är han helt sjövild, ungefär som att han aldrig tidigare sett dagens ljus eller något, jävla stolle.. Han är rädd för exakt allting och kastar sig och dansar omkring, får nog ta och skritta honom uppsuttet istället, känns som man har mer kontroll på en så stor häst från ryggen än från marken..
 
Han lyckades dessutom få till ett ordentligt ryck när han kastade sig in bakom mig så min arm gick på fel håll, tror att jag har sträckt min biceps-muskel och har även rejält ont i axeln, känns lovande inför imorgon då vi ska lava 1000 balar halm....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0