svaaaar

Jag vet redan allt om dig, haha! Men för att vara snäll och kommentera och ställa en fråga får jag väl göra det (;
 
Vilka är dina topp 5 hingstar?
 
Svar: Haha tack Josse, du är för snäll (; Nu går jag mestadels på utseendet när jag väljer.
Levisto är ju bara to die for, åååh vilken fin häst!
 
#1. Levisto Z
 
#2. Lord Z
 
#3. Cumano
 
#4. Hickstead
 
#5. H&M Tornesch
 
Om man har köpt ny häst, hur ska man börja vaccinera hästen då? alltså hur många dagar mellan grundvaccinationerna och till nästa spruta?!
 
Svar: Du ska först ge första sprutan, sen den andra sprutan ges tidigast 35 dagar efter och senast 3 månader efter den första, och därefter en gång om året. Det är iallafall vad min veterinär sa till oss när vi gjorde det på L!
 
Skulle du kunna låna ut din lilla gula ponny?
 
Svar: Nej det skulle jag inte. Jag vill inte riskera att få tillbaka en "förstörd" häst, det finns så mycket risker vid utlåning.
 
Hej, här kommer några frågor!
 
#1. Bästa tävlingen med Spirit?
#2. Jag är kompis med Clara Filipsson och hon var ju och provred Spirit i somras. Tror du att dem hade passat bra tillsammans? (:
 
Fin blogg!
 
Svar: #1. Det var nog tävlingen i Perstorp i helgen, imed vinsten i LA!
#2. Ja det tror jag nog att dem hade gjort. (: sålänge man har bra balans och inte är rädd för fart så passar man rätt bra med den ponnyn! & tack så mycket! (:
 
Vem på din klubb tycker du ska ta över lilla gul efter dig? (inte madde) (;
 
Svar: Det är inte så att jag tycker att det måste vara någon från klubben som tar över henne, det kan både vara positivt och jobbigt på ett sätt. Så det är ingen sådär direkt som jag vill ska ta över henne, utan det får vi helt enkelt se vem det klickar med! (:
 
Har du något särskilt mål med ridningen?
Vad är dina bästa tips när man ska rida en ny häst?
 
Svar: Jag har inga direkta mål som jag strävar efter, typ som att rida OS eller liknande. Utan det enda jag strävar efter är att hela tiden bli bättre på det jag gör!
 
Mina bästa tips när du ska rida en ny häst är att du inte ska hoppa upp och börja rida som du brukar. Utan börja med att vara lite avaktande och känn efter hur hästen känns och vilken ridning som krävs på just den hästen och anpassa dig sedan efter det, och börja sen rida på just det sättet som hästen kräver. Alla hästar behöver ju tex inte lika mycket ben, vissa kanske kräver stadigare hand och några behöver aktivare ridning än andra. Man får känna sig fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0