när två bli en..

Med gråten i halsen och tårarna rinnandes ner för kinderna ska jag försöka få fram vad som har hänt idag, även om jag helst bara skulle vilja stänga ner allt som finns runt omkring mig och krypa ner under täcket och försvinna.
 
Jag har inte längre två hästar, bara en.
 
Var iväg och red Dolly efter skolan och hade precis hunnit rida klart, då fick jag ett samtal från mamma som var iväg på citygross och handlade, hon hade fått ett samtal av Eva i stallet och sa att jag skulle skynda mig så mycket jag kunde till Gråmanstorp då Bambi och Diddi rivit staketet mellan varandra och stod i varandras hagar, de hade inte slagits och båda hästarna står på benen och betar lugnt i varandras hagar fick jag också förklarat för mig. Jag hann inte mer än att lägga på luren innan det ringer igen och denna gången låter mamma helt hysterisk och berättar att Eva nu säger att hon har hittat ett sår på Bambis ben och hon vill inte ta stöd på det. Till Gråmanstorp kom jag och då hade mamma och Carina kommit bara några minuter innan mig, jag sprang ut i hagen och möttes av en häst som kom hoppandes på tre ben. Vi lyckades få in henne i stallet och Helene (vår veterinär) kom och tittade på såret och sa att vi skulle åka in till djursjukhuset direkt då det inte såg så bra ut..
 
Ni som är känsliga bör INTE titta på bilden nedan...
 
 
Petra kom med sin transport och var snäll och körde oss in till djursjukhuset då mamma var så skakis att hon inte ville köra. Väl där inne så var det inga goda nyheter vi fick.. Det var ett riktigt djupt, läskigt sår hon hade fått av att hon troligtvis har fastnat eller trasslat in sig i en av trådarna när de rivit ner staketet, när veterinären inne på djursjukhuset skulle rengöra det och känna så fick hon in i princip hela fingret i såret. Hon hade även fått ett stort hål på ledkapseln så det läckte ut en massa ledvätska (det bubbliga ni ser på bilden) och slitit av en sena... Detta hade gått att operera men det hade krävts två st stora operationer som hade kostat över 80 000:- per operation (försäkringen tar ju såklart en del, men inte ens i närheten av allt), månadevis med boxvila och min häst hatar att stå på box.. och det var inte säkert att hon skulle bli bra efter operationerna ändå.. Och pga hennes tidigare skada som inte vill bli bra så tyckte både veterinärerna och Katja (som vi hade telefonkontakt med) att det nog var bäst för henne att få somna in. Pga hennes tillstånd så skedde det även samma dag, på plats.
 
Sista bilden som togs på oss, detta är precis innan
de leder iväg henne och jag ser henne för sista gången..
 
Även om jag inte fick äga henne länge så fäster man sig ändå så otroligt snabbt vid dessa underbara djur. Detta känns rent ut sagt förjävligt, att ett så ungt liv ska gå till spillo, hon hade hela livet framför sig och jag trodde verkligen att hon skulle kunna bli något bra! Men livet är orättvist och det är så lätt att olyckan är framme. Jag tackar iallafall för tiden vi hade tillsammans, min fina fina Bambi.
 
Hon galopperar nu på de evigt gröna ängarna i Trappalanda.
"always together, never apart, maybe in distance, but never at heart"

Kommentarer
Postat av: Amanda

Finner verkligen inga ord.. Så jäkla fin häst. Kramar till dig!!<3

Mitt fina sto fick tyvärr också somna in alldeles för tidigt, bara 7 år gammal. Livet är inte rättvist..:(

Svar: fina fina Bambi.. :(( tack!! <3
Beklagar :( nej livet är inte rättvist..
Malou Kastman

2012-10-18 @ 02:28:59
URL: http://natalieochamanda.blogg.se
Postat av: Jonna Kohlén

Usch , stackare ! Jag tycker verkligen synd om dig !
Sån jäkla fin häst .. Styrkekramar <3

Svar: Tack <3 ja, fina hjärtat :''(
Malou Kastman

2012-10-18 @ 07:00:57
Postat av: Isabell premfors

Ryser som en galning!! Stackars stackars dig malou!! Önskar de fanns något man kunde göra för o få dig glad<3 världens största styrke kram till dig<3

Svar: tack isabell <3<3 :((
Malou Kastman

2012-10-18 @ 07:28:28
Postat av: Lina Hagman

Fyfan Malou! Känner med dig och tänker på dig.
Det där är inget man vill vara med om man så har haft hästen i flera år eller bara några månader, stackare!
Be strong <3

Svar: tack Lina <3Nej, det spelar ingen roll hur länge man har haft dem, det är ändå så sjukt svårt..
jag ska försöka <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 07:50:03
Postat av: Linnea

Nej gu va hemskt.. Massor med styrke kramar till dej malou! <3

Svar: ja.. :(( tack <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 08:09:58
Postat av: FRIDA ELMLUND

<3

Svar: <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 11:02:55
URL: http://fridaelmlund.blogg.se
Postat av: Lisa

styrkekramar! <3

Svar: tack <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 14:42:10
Postat av: Annie

Gud vad hämskt! börjar nästan gråta själv,vet hur det känns... styrkekramar <3

Svar: Fruktansvärt.. :'/ tack <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 16:11:58
Postat av: Anonym

Nej fy faan!! <333

Svar: :'(<3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 19:49:43
Postat av: Matilda B

neej!!fyfan!!hon var ju så sjukt fin <3kramar. villa i frid bambi<3hoppas du äter på en stor grön äng nu<3

Svar: ja det var hon verkligen.. ;/ tack! vila i frid fina bambi <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 19:59:31
Postat av: Classicalpony - Ida

Nej vad hemskt, fällde en tår där..
hände nästan exakt samma med Mirre fast hon fick "bara" ledkapseln krossad men hon hade tur som klara sig.. men det var oerhört nära att hon inte gjorde det!
hemskt var det, men styrkekramar till dig!
Restinpeace Lohrischa <3

Svar: :'(Åh vad skönt att hon klarade sig! vi hade ju oturen att det var senan också.. ;/
tack så mycket <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 20:07:21
URL: http://classicalpony.blogg.se
Postat av: Moa Jonsson

http://moajonsson.blogg.se/2012/october/styrkekram.html

En stor styrkekram till dig Malou <3

Svar: <3<3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 21:17:26
URL: http://moajonsson.blogg.se
Postat av: Louice Råå

Blir helt tårögd av att läsa detta :'(
Många styrke kramar till dig <3
Tänker på dig <3

Svar: usch jag satt och storbölade när jag skrev det! :'( tack bästa <3<3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 21:33:01
URL: http://othello.blogg.se
Postat av: Siri

Fick gråten i halsen när jag läste texten, fy vad livet är orättvist! Ni som nästan precis fått komma igång igen osv.. Hoppas du klarar dig, styrkekramar!!

Svar: ;'/ nej livet är inte rättvist någonstans.. ja eller hur, sån otur.. tack så mycket <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 21:36:25
URL: http://sirieinarsson.blogg.se
Postat av: Matilda

Stackare :( Jag lider med dig och vet hur det känns...

Svar: :(( <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 21:45:18
URL: http://ryttarinnanmatilda.blogg.se
Postat av: Camilla

Gud vad hemskt, stackare något av det mest hemska man kan vara med om =( Tycker så himla synd om dig!!! Finns inte ens några ord man kan säga fy f*n alltså D=

Svar: ja det är fruktansvärt, ja verkligen.. att förlora sin vän bara sådär. ;'/ <3
Malou Kastman

2012-10-18 @ 22:08:29
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: minna

Usch vad hemskt! :(

Svar: ja fy.. :(
Malou Kastman

2012-10-18 @ 22:28:52
URL: http://minnaemilia.blogg.se
Postat av: Amelie

Beklagar verkligen. :( <3

Svar: tack :(( <3
Malou Kastman

2012-10-19 @ 01:11:31
URL: http://ameliekiliansson.bloggplatsen.se/
Postat av: Ida

Fy va hemskt! sitter här med tårar i ögonen och alla tankar går till dej just nu! Många Stora styrkekramar till dej <3

Svar: fruktansvärt! tack så mycket :''( <3
Malou Kastman

2012-10-19 @ 10:52:53
Postat av: Tindra Brennicke- Ponieriders.blogg.se

Gud så hemskt! Fällde en tår <3 Som du säger, spelar ingen roll hur länge man har haft en häst, det är alltid lika hemsk. Jag vet hur det känns. Stay strong, fortsätt kämpa. Alla tankar till dig och tusen styrkekramar <3

Svar: ja, jättehemskt.. ;/ nej det spelar ingen som helst roll.. tack så mycket <3
Malou Kastman

2012-10-19 @ 19:09:10
URL: http://ponieriders.blogg.se
Postat av: Alexandra Jeppsson

Usch fy fan. Kan forfarande inte tro det. Finns Malou <3

Svar: Inte jag heller.. tack <3
Malou Kastman

2012-10-20 @ 20:54:03
URL: http://skeckryttaren.blogg.se
Postat av: Vickan

Fäller en tår :´( Livet är så hemsk ibland <3
Tusen styrkekramar till dig <3

Svar: :'( nej det är inte rättvist någonstans.. tack <3
Malou Kastman

2012-10-23 @ 19:19:50
URL: http://www.vmryttare.blogg.se
Postat av: jennie ohlson

jag har inte läst din blogg på flera dagar, det kom som en chock att läsa detta inlägget. jag har fällt några tårar nu och tagit nya tag... livet är inte rättvist någonstans!! styrkekramar! <3

Svar: :'(nej livet är verkligen inte rättvist.. tack <3
Malou Kastman

2012-10-28 @ 11:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0